1

Onderwerp: barbiepop

ik heb wel eens barbietaart gemaakt maar deed altijd de barbie met benen en al in de taart, maar hoe doen jullie het zonder benen? dan blijft de barbiepop toch niet staan??? hoe doen jullie dit?

2

Re: barbiepop

Ik heb nog maar 1 barbiepop gemaakt, maar toen heb ik der benen der afgesloopt en haar met haar middel in de taart gezet.
Bleef prima staan hoor!
Of je moet van die pinpopjes uit de webshop gebruiken.

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

Ik vind het zonde om der benen eraf te halen en laat ze dus ook zitten, dan heeft het meisje voor wie de taart is ook nog wat om mee te spelen, ik geef ook altijd de jurk er ingepakt bij.

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

4

Nee hoor, benen eraf gaat prima. Het lijf blijft er gewoon in staan.
Ik bekleed de taart in zijn geheel en haal er dan met een klein rondje (iets kleiner dan het middel van de barbie, ander is de rand te ruim) een stukje uit. Dus rondje erin drukken en stukje eruit wippen. Dan het beklede lijf erin. Eventueel voor de afwerking een randje.
Ik gebruik zelf de hoge wondermold (magic). Die snijd ik in 5 (of zelfs in 7) lagen. Onderste 2 vullen, laag 3 afsmeren bc en marsepein erop, 2 kartonnetjes erop, weer 2 lagen vullen en het geheel afsmeren en bekleden. Dan kun je van bovenaf snijden tot op het karton, laag op, karton weg en volgende laag. Dan zijn het puntjes van goed formaat en heel makkelijk te snijden.

Groet, Jolanda