1

Onderwerp: HELP! Ben nu bezig en vraag me af...

... als ik bakspray gebruik, moet dat dan drogen voordat ik de biscuitmix in de vorm doe?
En als ik de biscuitmix mix, doe ik dat dan op vol vermogen of beter iets langzamer...

2

Re: HELP! Ben nu bezig en vraag me af...

Ik liet het spray, toen ik het nog gebruikte niet opdrogen. En mixen doe ik 10 minuten op volle kracht en 2 op de laagste stand.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

bakspray spuiten en daarna je beslag erin doen, hoeft dus niet te drogen. Ik mix altijd wel op vol vermogen, 10 min

succes!

4 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (08-01-2009 15:34)

jolanda71 schreef:

Ik liet het spray, toen ik het nog gebruikte niet opdrogen.

toen je het nog gebruikte, mag ik vragen wat je nu dan gebruikt? Sta altijd open voor nog slimmere manieren om vormen in te 'vetten'

5

Nou, op goed geluk: Mn eerste 2 bolvormen en cc-vorm!
Over een half uur horen jullie wat t geworden is.

6

Ik gebruik de laatse tijd spray, maar da's mee gemakzucht. Je kunt ook bakvorm invetten met crisco (of in mijn geval plantaardige frietvet) en dit vervolgens bedekken met laagje bloem. Goed blakblik schudden en kloppen zodat overal bloem zit en dan overtollige bloem eruit kloppen. Dan mix erin. Werkt heel goed.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

7

Ik smeer het nog ouderwets in met boter er beplak hem met bakpapier.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Iets langer als een half uur en ik moet zeggen dat mn bollen er erg mooi uitzien. Kwamen ook heel makkelijk los
De cc vorm is ook mooi gerezen, alleen de bovenkanten zijn keihard ?! Moeten ccvormen korter in de oven dan bolvormen of andere taartvormen?
Ach, ik vul ze toch en met een leuk plkje marsepein erop, smaakt het vast wel ergens naar :D

9

OK, cc zijn keihard = helemaal niks.
Bollen zijn goed afgekoeld en ga ik zo dadelijk bekleden.
Ik wil jullie bedanken voor de snelle reacties.

10

hoe groter de taart hoe langer hij erin moet!
dus cctjes zijn meestal na 20 minuten echt wel klaar, terwijl een bolletje vaak 30-40 minuten nodig heeft.