1

Onderwerp: Marsepein mengen

Als je rode en blauwe marsepein mengt, krijg je dan paars? Of werkt dat zo niet met marsepein? Ik hoop dat iemand die het ooit uitgeprobeerd heeft het me kan vertellen!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (06-01-2009 19:46)

Re: Marsepein mengen

Hoi,

Nou het wordt niet een hele mooie kleur paars, maar het kan wel. Het ligt er namelijk ook nog aan hoeveel je van rood en hoeveel je van blauw er door mengt.
Ik heb het wel eens gedaan, maar ik doe het alleen als ik vind dat mijn basiskleur paars (uit een potje) niet paars genoeg wordt, dan meng ik er wel eens wat blauw of rood door heen, afhankelijk van welke kleur ik had. Is deze te donkerpaars dan doe ik er wat rood doorheen, is deze te lichtpaars dan vermeng ik deze met wat blauw. Zo kun je hele mooie kleuren paars krijgen.
Enne... het wordt nooit dezelfde kleur (dat ligt weer aan de hoeveelheid die je gebruikt).
Snap je het nog?
Bovenstaand verhaaltje is dus wel gebaseerd op kleurstoffen verwerken met marsepein, ik heb echter geen ervaring met al gekleurd marsepein rood en blauw met elkaar vermengen.

Succes!

3

En het scheelt ook nog welke rood of blauw je hebt, als de kleur niet zuiver genoeg is krijg je meer bruinachtig. Zou een klein stukje proberen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik heb het inmiddels gerobeerd maar het werkte niet. Het werd inderdaad een beetje bruinig. Dus ik ga ergens nog een stuk blanke marsepein vandaan halen en dan gewoon met kleurstof kleuren.