1

Onderwerp: taart zonder marsepein en/of chocolade

mijn schoonmoeder vind de taarten die ik tot nu toe gemaakt heb erg mooi, maar wil er niet van proeven omdat ze geen marsepein lust.

nu wil ik dus voor haar een taartje maken zonder marsepein en/of chocolade (want ook dat lust ze  niet).

verder dan afsmeren met botercreme kom ik niet, hoe kan ik verder nog versieren? en hoe krijg ik de botercrem glad/strak op de taart, ik heb nu vaak krummeltjes er in en mijn botercreme lijkt wel steviger als die ik een een filmpje zag.

wie heeft tips?

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: taart zonder marsepein en/of chocolade

fondant gebruiken? daar zitten geen amandelen in.
je kunt ook de botercreme spuiten, allemaal van die toefjes bijvoorbeeld in verschillende kleurtjes.
welke botercreme gebruik je? van de mix of 1 op 1. de mix is luchtiger.
als je hem gewoon buiten de koelkast houd, dan wordt ie ook niet stevig en kun je hem gewoon smeren. niet vanuit de koelkast dus, dan is ie veel te hard!
en roomboter gebruiken in plaats van gewone boter, dit is ook zachter.

3

ik maak botercreme van melk vrije margarine, met poedersuiker, wat vanille essence en wat water (suiker/margarine 1:1)

fondant smaakt dat niet als marsepein dan? heb t vermoeden dat ze dat ook niet eet (is al snel te zoet), maar eens proberen (heb nog marshmelows liggen, dus zelf aan de slag)

botercreme uit de koelkast had ik vorige maand, kwam er achter dat dat geen succes was de volgende ochtend.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

4 Laatst bewerkt door AngelCakes (06-01-2009 14:20)

Fondant word zelf ook al snel te zoet en te zwaar, ik zorg er dan ook voor dat mijn vulling lekker luchtig is, want de fondant is al zo'n hap namelijk.

Botercreme bewaar ik altijd eerst in de koelkast dan blijft hij wat steviger namelijk. Maar ik maak zelf altijd mijn botercreme wanneer ik hem meteen nodig heb (dat smeert een stuk lekkerder) en vervolgens zet ik dan mijn taart met BC in de koelkast om hem uit te laten harden. Dat bekleed ook een stuk makkelijker met Fondant of Marsepein :)

Ohja voor het afsmeren gebruik ik altijd de 1:1 BC ik hoor iedereen zeggen dat je dat 't beste met Roomboter moet doen maar ik heb zelf gewoon Blue Band eens gebruikt. Zou niet weten wat voor verschil dat zou moeten geven? Misschien qua smaak? Want met Blue Band Margarine Pakje was het wel een hele hap "boter" hahaha

~I Make: Angel Food Cakes~

5

Dat afsmeren vind ik zelf het lekkerst met merinque botercreme. Die is lang niet zo zoet, en niet zo'n boterhap. En die is heerlijk luchtig.
Als je over hebt zet je het in de koelkast of vriezer, dan als je het wil gebruiken kan je het het beste een uurtje uit de koelkast zetten, of even in magnetron.
Dan nog even mixen en hij is weer zoals je hem voor het eerst gebruikt hebt.
Fondant smaakt wel heel zoet, maar zit inderdaad geen amandelen in.
Er zijn veel mensen die of geen marsepein lusten, of geen fondant. En een paar mensen die beiden niet lusten.
Je kan het verschil goed ruiken.