1

Onderwerp: hoe maak ik dunne lijntjes?

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben nieuw hier en wil ook gaan beginnen met taarten bakken.

Nu wil ik een puzzeltaart maken. Door het forum ben ik al heel wat te weet gekomen. (uuuuren gelezen)

Ik wil alleen nog graag weten hoe ik lijntjes op een marsepeinen figuur kan maken. dunne rolletjes van marsepein maken lijkt mij nog te dik.

Gebruik je hier dan ook icing voor? of iets anders en dan wel in zo'n zak met dun spuitmondje?

En ik heb begrepen dat icing net is als die harde bloemetjes wat je van baukje kunt kopen in de super, maar wat kun je nog meer met icing, behalve met de spuit een bloemetje maken

Alvast bedankt!

Groetjes Iris

2

Re: hoe maak ik dunne lijntjes?

Ik ben ook een beginner, maar je moet eens in de webshop hier kijken. Ze hebben ook dunne vilstiften om lijntjes mee te trekken, wat ook eetbaar is trouwens.

Wat je allemaal met icing kan doen heb ik hier een link voor je, moet daar maar eens kijken, maaar in iedere geval genoeg.

http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=9

3

ik maak een lijntje wel eens met icing. Maar dat kan ook bijvoorbeeld met chocola.
Alles is wat dat betreft geoorloofd! ;)
Ik vind mijn dunste spuitmondje vaak nog te dik dus neem ik een (stevig) boterhamzakje. Daar knip ik een piepklein puntje van af en daar spuit ik dan de lijntjes mee. Maar dat vraagt wel veel geduld en een goede oog-hand-coordinatie ;)

4

Je kunt icing spuiten maar dan moet je wel eerst even geoefend hebben denk ik om de lijntje overal even dik te maken en niet te bibberen tijdens het sluiten.
Wat je ook kunt doen is een kleipistool gebruiken...typ dat woord maar een in bij zoeken en dan zie je dat er al heel veel over is gesproken !!

Groetjes NIcole

5

Kan je me vertellen waar ik een kleipistool kan kopen

Groetjes

Emanuela

Hallo Iris,

Welkom op de site en welkom bij de club!

Even ter verduidlijking: