1

Onderwerp: hoe maak ik dunne lijntjes?

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben nieuw hier en wil ook gaan beginnen met taarten bakken.

Nu wil ik een puzzeltaart maken. Door het forum ben ik al heel wat te weet gekomen. (uuuuren gelezen)

Ik wil alleen nog graag weten hoe ik lijntjes op een marsepeinen figuur kan maken. dunne rolletjes van marsepein maken lijkt mij nog te dik.

Gebruik je hier dan ook icing voor? of iets anders en dan wel in zo'n zak met dun spuitmondje?

En ik heb begrepen dat icing net is als die harde bloemetjes wat je van baukje kunt kopen in de super, maar wat kun je nog meer met icing, behalve met de spuit een bloemetje maken

Alvast bedankt!

Groetjes Iris

2

Re: hoe maak ik dunne lijntjes?

Ik ben ook een beginner, maar je moet eens in de webshop hier kijken. Ze hebben ook dunne vilstiften om lijntjes mee te trekken, wat ook eetbaar is trouwens.

Wat je allemaal met icing kan doen heb ik hier een link voor je, moet daar maar eens kijken, maaar in iedere geval genoeg.

http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … .cfm?cat=9

3

ik maak een lijntje wel eens met icing. Maar dat kan ook bijvoorbeeld met chocola.
Alles is wat dat betreft geoorloofd! ;)
Ik vind mijn dunste spuitmondje vaak nog te dik dus neem ik een (stevig) boterhamzakje. Daar knip ik een piepklein puntje van af en daar spuit ik dan de lijntjes mee. Maar dat vraagt wel veel geduld en een goede oog-hand-coordinatie ;)

4

Je kunt icing spuiten maar dan moet je wel eerst even geoefend hebben denk ik om de lijntje overal even dik te maken en niet te bibberen tijdens het sluiten.
Wat je ook kunt doen is een kleipistool gebruiken...typ dat woord maar een in bij zoeken en dan zie je dat er al heel veel over is gesproken !!

Groetjes NIcole

5

Kan je me vertellen waar ik een kleipistool kan kopen

Groetjes

Emanuela

Hallo Iris,

Welkom op de site en welkom bij de club!

Even ter verduidlijking:
De figuurtjes op de wilton site hierboven genoemd zijn niet allemaal van Royal icing(eiwit glazuur) de meesten zijn gemaakt van Amerikaanse botercreme dat is geschikter voor randen en bijv basket weave(mand motief op de zijkant) omdat dat zacht blijft en goed te snijden is.
In principe kun je alles zowel van amerikaanse botercreme als van Royal icing maken maar
Royal icing wordt hard en is dus zeer geschikt voor het maken van versieringen die je later op de taart wilt plaatsen(in voorraad maken zoals bijv. vlinders en bloemen) Het is ook mogelijk bloemen van botercrenme te spuiten maar de kans op beschadiging bij het overbrengen op de taart is dan groot.
Royal icing is ook leuk als je versiering buiten je taart wilt laten uitsteken of in de hoogte.

voor de lijntjes kun je dus ook botercreme gebruiken Wilton heeft handige tubes waar je met de ring van een koppelstuk elk spuitmondje op kunt zetten en hoepla spuiten maar.
Ik zou wel eerst even (met wat botercreme) oefenen met spuiten want om gelijkmatige lijntjes te spuiten valt soms niet meteen mee maar ik zie bij mijn workshops dat na een beetje oefenen de meesten het heel snel oppikken.

veel succes!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Nou, gewoon marsepein onder je smoother rollen en je krijgt ook schitterende lijntjes. Een kleipistool haal je bij een hobbywinkel(b.v. Pipoos). Alvast heel veel taartplezier!!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

8

Bij een puzzelplaatje is het inderdaad een kwestie van uitrollen. Voor de ogen enzo bijvoorbeeld is het toch gewoon marsepein en dan echt h

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

Hoi hoi! Als het dikke lijntjes mogen zijn kun je ze ook snijden, zo heb ik het bij mijn bumba taart gedaan. zie: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2124622403
Nelleke

10

Hoi!

Bedankt allemaal voor het reageren op mijn oproepje, erg fijn! Hier kan ik zeker wat mee. Nu hopen dat m'n bestelde spulletjes z.s.m. binnen komen. Dan kan ik aan d slag. Hopelijk wordt het wat.

Groetjes Iris

ohja, ik heb ondertussen alweer een nieuwe vraag, maar daar open ik even een nieuw berichtje voor.