1

Onderwerp: taart decoreren zonder suiker

hallo allemaal,

Ik ben een mama van een zoontje die geen suiker mag( ook geen zoetstoffen, maar wel fructose). Nu is hij volgende week jarig en wil ik natuurlijk een leuke taart maken voor hem.
De taart zelf en de vulling zijn geen probleem. Bij het taartbeslag kan ik froctose gebruiken en als vulling heb ik zijn eigen jam zonder suiker. Ook slagroom kan ik met de fructose doen.
Maar nu het probleem: Ik wil de taart natuurlijk leuk versieren maar kan erg weinig ideetjes vinden  om dit te doen zonder suiker.

Dusss: WIE HEEFT ER TIPS VOOR MIJ???

Re: taart decoreren zonder suiker

Hoi,

Voor mijn dochter koop ik altijd suikervrije chocolade bij Jamin, daar hebben ze een heel assortiment van chocolaatjes in allerlei leuke vormpjes. Het is een gele sticker die erop zit. Deze zijn ook heel leuk om als versiering te gebruiken.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Succes met je taart.

3

Welkom op dit gezellige forum...helaas heb ik voor jou geen tips :( ...maar misschien dat mede forumers deze wel voor je hebben...zie dat Saskia je al op weg heeft geholpen...zal het zeker ook in gedachte houden ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Welkom :)

5

Welkom bij dit verslavende forum.

Je hebt al wat tips gekregen las ik, daar kun je vast wel wat mee. Succes

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Welkom hier. Je kan je taart natuurlijk ook met slagroom versieren. Er is een suikervrije marsepein, weet niet of dat gezoet is met zoetstof.  Maar ik vind het erg vettig.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

of je kunst suikervrije cholate  leather maken! zie beertjes. Je zou dan voor de bekleding witte suikervrij ganache kunnen maken. (ik weet niet of witte suikervrije chocola bestaat) Of een biggentaartje van ganache met marsepeinen varkentjes. Hij mag dan alleen de varkentjes niet opeten. (maar, das ook weer zo zielig)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WNLZCDMC.jpg