1

Onderwerp: cacao vervangen voor?

onderstaande recept is erg lekker, maar ik heb t geprobeerd zonder cacao, vervangen door 3 el bloem omdat het beslag zo dun was, en het was geen succes. de cakjes kwamen niet  zo omhoog als anders en waren van binnen nog plakkerig (naald was wel schoon)

ik denk dat het beslag te 'zwaar' is geweest omdat bloem volgens mij zwaarder is dan cacao, heeft iemand enig idee?
vervangen door minder bloem, door custard, maizena of helemaal weg laten en iets minder water toevoegen?

Chocolade cake

Ingredi

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Re: cacao vervangen voor?

het ziet eruit als een muffinrecept

misschien een stomme vraag, maar waarom wil je de cacao weg hebben? Als je 'gewone' muffins wilt, dan zou ik daar het recept van nemen (kan wel even zoeken als je wilt)

3

is geen stomme vraag hoor, maar ik gebruik dit recept omdat er geen eieren en melk in zitten.
Ik ben op koemelk vrij dieet en mocht ook een tijd geen ei (om allergie bij mijn zoontje uit te sluiten), ei lijkt wel goed te gaan maar ben nog wel voorzichtig, vooral direct bij hem.

in veel andere recepten zonder ei en/of melk wordt banaan gebruikt en dat vind ik dus echt niet lekker. Was/ben erg blij met dit recept maar mijn jongste geef ik ook nog geen chocolade dus hoopte hier iets zonder van te maken (ook voor andere die het recept willen gebruiken zonder cacao)

probeer gewoon een keer de cacao weg te laten zonder door iets anders te vervangen. Dit is volgens mij niet nodig.
succes.

groeten Sylvia

5

ga ik dat volgende keer doen, heb nu alleen nog bloem voor kapsel bolletjes die ik morgen ga maken (1e x). donderdag weer nieuwe bloem halen op de markt, dan kan ik t weer proberen

feesttaartje schreef:

probeer gewoon een keer de cacao weg te laten zonder door iets anders te vervangen. Dit is volgens mij niet nodig.
succes.

denk inderdaad dat het daarmee ook zou moeten lukken.

Heb nog even voor je gekeken en heb ik de recepten van de volgende muffins zonder ei en/of melk (en zonder banaan ;) )
- appel-frambozenmuffins
- zuivelvrije vruchtenmuffins
- muffins met sojamelk (weet niet of je dat wel wilt)

misschien even zoeken op veganistische cakejes op google (die eten ook geen ei en melk)

7 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (04-01-2009 20:14)

vind dit soort dingen wel leuk om me verder in te verdiepen, dus net een boekje besteld over veganistische cakejes (ik heb een ding met kookboeken :Y ) Vegan Cupcakes Take Over the World: 75 Dairy-Free Recipes for Cupcakes that Rule

misschien dat er voor jou ook nog nuttige dingen in staan, hij is 8 pond bij de bookdepository

8

het lijkt mij dat er erg veel water in zit. Melk kun je altijd vervangen door water. Maar muffins zonder eieren lijken me niet echt lijken op muffins? Je kunt wel prima snones bakken zonder ei. Als je even zoekt staat het recept al ergen op deze site.