1

Onderwerp: Proef:taart twee weken bewaard en gegeten!

Jaaaaaa, ik heb mijn bambi-filigrain twee weken laten staan. Mijn dochters hebben gisteren beide oren van Bambi afgesnoept. Nou, toen dacht ik:even proeven van de taart, vulling jam en botercreme en marsepein/icing omhuld. Nou, behalve dat de cake ietswat maar niet echt superdroog was, was ie nog steeds heerlijk. Ik kon et niet laten gisteren enne...vandaag ook niets gemerkt van eventuele oprispingen, wc-omarmingsneigingen etc. dus..:lol: :lol: proef geslaagd wat mij betreft!!!In noodgevallen kan het dus wel!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

2

Re: Proef:taart twee weken bewaard en gegeten!

Echt waar??? 2 weken?
Het bescuit gaat niet schimmelen ofzo? Botercreme niet zuur? Goh, en ik maar denken dat je een taart maar 2 a 3 dagen kan bewaren!

Groetjes Chantal

3

Wow... botercreme ook 2 weken? Ik geloof dat ik dat toch niet aan zou durven ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Zou het misschien door de hoeveelheid suiker komen dat de botercreme langer houdbaar blijft?
Ik had met kerst een taart, maar daar was nog zoveel van over, meer dan de helft, die heb ik voor de zekerheid toch maar ingevroren en bewaard voor mijn verjaardag, een week later. Ging ook prima.

5

Ik zou het ook niet aandurven hoor.  Als een restje van een taart 3 dagen in de frigo staat, doe ik hem al weg.  In de vriezer doe ik hem zelfs nooit, maar dat is gewoonte en smaak natuurlijk.

groetekes Kris

6

tja...ik vond het zo zonde om hem weg te mikken, en om nou een halve taart van 26 cm naar binnen te werken vond ik ook niet echt handig na de feestdagen. Had al aangeboden dat iedereen een stukje meenam, maar helaas. Ze vonden hem heerlijk, maar hoefden niks mee. :/
'T viel niet tegen hoor na het invriezen. De smaak was nog lekker en in het begin glom de marsepein helemaal niet, alleen de dag erna, ik had hem niet meer in de koelkast staan, begon het ietwat te glimmen.

7

Nou, ik durfde het dus aan omdat de taart nog niet aangesneden was. Ik heb de taart nogal rijkelijk met icing ingekapseld zeg maar. Ik dacht zelf dat daardoor de rest misschien nog wel goed zou zijn. Bovendien zat er ook nog een laag marsepein onder de icing.De botercreme bevat inderdaad veel suiker. Daardoor hebben bacterieen minder kans. een halve taart zou ik ook niet langer dan twee dagen in de koeling bewaren. Trouwens, het is dat deze taart voor onszelf was hoor. Ik zou het het ook nooit na twee weken weggeven, hahaha!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl