1

Onderwerp: bc met cacao: ziet er niet uit!

whoi

met waarschijnlijk iets teveel eigen initiatief van mij zonder mij in te lezen :o heb ik een beetje cacao door de bc gemixed....
en dat ziet er nu ranzig uit! *yek*
het lijkt geschift...en ook weer niet.

mn taart is al klaar, heb het gewoon gebruikt omdat jet het toch niet ziet...
maar zal eea nu wel hard(er) worden?

dat niet morgen de boel in elkaar zakt ofzo ;)

had ik chocolade moeten smelten?
what went wrong????
http://i201.photobucket.com/albums/aa177/Heksjehier/geschift-1.jpg

2

Re: bc met cacao: ziet er niet uit!

Hoi

Ik heb gewoon een paar eetlepels chocoladepasta door de bc gedaan net zo lang tot ik hem lekker vond... Misshien iets makkelijker.
Heb zelf nog geen cacao erdoor heen gedaan, dus daar kan ik je niets over vertellen.

Het zal wel meevallen dat de boel instort.

gr. karin

Pluk de dag.... want het kan zomaar anders zijn!

3

chocopasta durf ik helaas niet te gebruiken vanwege notenallegie....
maar wel lief dat je ff reageert!

mijn man dacht misschien de boter te warm...
dat lijkt me toch stug...toch...?

4

het lijkt inderdaad op warme gesmolten boter.
De boter hoeeft alleen maar op kamertemperatuur te zijn en dan heel lang mixen.

5

Je kunt de cacao het beste vooraf even aanlengen met een eetlepel melk. Zodat het geheel mooi glad is. En natuurlijk heeeel erg lang mixen, toch zeker wel 10 minuten zodat je beslag lekker doormengt en goed luchtig wordt.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

6

Ik heb met de drie taarten die ik gemaakt heb voor de vulling botercreme extra gedaan met  licht afgekoelde gesmolten chocola, dat zag er de ene keer beter uit als de andere keer maar was niet echt dun ofzo en erg lekker!

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

7

ik doe zelf altijd nesquick (chocomelkpoeder) door de bc, ziet er lekker uit en smaakt heerlijk!
(het zal waarschijnlijk wel wat zoeter zijn dan cacao want er zit ook suiker in)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

8

Wat ook ERRUG lekker is is Saroma poeder van Dr. Oetker. Is er in verschillende smaken en dus ook de chocolade smaak. Zijn kleine pakjes, kost niets en fijne smaak. Gewoon door je botercreme mixen tot de creme lekker op smaak is.
Om het helemaal af te maken kun je er ook nog wat stukjes chocolade door raspen.

9 Laatst bewerkt door Kadohke (07-01-2009 22:28)

Hij is geschift! Heb je iets van vloeistof erin gedaan, hoe weinig ook??

Ik maak em gewoon met boter, poedersuiker en cacaopoeder. Is heerlijk en nog  nooit mislukt.

Je kunt er een klein beetje melk in doen, maar het hoeft dus niet

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl