1

Onderwerp: paar botercreme vragen

Ik heb wat vragen over botercreme.

1. Waarom moet je zo lang mixen? Ik heb zelf een handmixer (krijg eentje op een standaard voor mijn verjaardag) en vind het nooit prettig als ik 10 minuten (in een koude keuken) moet gaan staan mixen. ;)

2. Is BC als je hem goed maakt makkelijk te smeren en/of spuiten? Bij mij ging het spuiten namelijk niet echt makkelijk.

3. Als je twee keer BC wil smeren en tussendoor de BC op de taart in de koelkast wil laten opstijven zet je dan de BC die je gebruikt had (het restant dus) ook in de koelkast of laat je die op het aanrecht staan?

4. Omdat het bij in de keuken best koud is wordt mijn BC vrij snel weer harder. Is daar wat aan te doen?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

2

Re: paar botercreme vragen

niemand advies voor mij?

3

Je moet lang mixen om er voldoende lucht bij te slaan zodat de structuur minder boterig en meer cr

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Botercreme kan je ook even in de magnetron doen, beter smeerbaar.
Zelf vind ik de merinque botercreme heerlijk, niet te zoet en niet te boterig.
Maar heerlijk luchtig.
En die 10 mixen met de hand, daar heb ik een trukje voor verzonnen.
Als je een doos op de kop zet, daar een gaatje inknipt dat de poten er net doorkunnen, kan je die op je schaal zetten.
Zelf heb ik dan aan 1 kant nog een stuk 2 cm korten gemaakt, zodat ik om de paar minuten het bord waar de schaal op staat iets kan draaien.
Dit zou je zelfs in de kamer kunnen doen, hij houdt gelijk het spetteren tegen, en jij zit lekker warm, zonder vermoeide armen.