1

Onderwerp: Chocolade taart!!!

Hoi,

Ik ben op zoek naar een lekker recept voor chocoladetaart. Er zijn er zoveel, maar ik weet niet welke te kiezen.

Ik wil een taart/cake die niet te zwaar/machtig is (moet nog fondant overheen).
Eentje die een beetje goed rijst en die niet teveel werk heeft om het te maken.

Ik heb die taart met Ben & Jerry's choco chunky brownie gemaakt, maar die vind ik te machtig. Wel super lekker :)

Ik wil geen chocobiscuit maken, maar echt een chococake of taart ( is toch hetzelfde???)

Wie helpt mij???

Alvast bedankt,

Patty

2

Re: Chocolade taart!!!

Ik heb op de site van Tartacadabra een recept gevonden van een chocolade taart van Nigella Lawson.
Deze wil ik graag proberen. Alleen vraag ik me af als het ook mogelijk is om de taart in  groot bakblik te bakken ipv  aparte.

In het recept staat dat je het in twee blikken moet bakken. Ik vraag me af waarom dat eigenlijk zo moet?

Wie heeft hier het antwoord op??

Groetjes,
Patty

3

In Engeland gebruiken ze vaak lage bakvormen, waarin ze dan twee helften bakken die aan elkaar gesandwiched worden. Het scheelt doorsnijden, maar verder is er volgens mij geen noodzaak om het in twee blikken te bakken. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Ok, dank je wel.

Ik ga het gewoon in 1 bakblik proberen. Hoop dat het goed lukt!

Groetjes,
Patty

5

En... is het al gelukt?

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

6

Nee, nog niet gebakken. Ik wilde vandaag bakken, maar het is er niet van gekomen.

Morgen ga ik het uitproberen.

Ik heb vandaag alvast alle boodschappen in huis gehaald.

Ik laat wel weten hoe het is gegaan.

7

ik krijg mega veel complimentjes over mijn chocolade taart, deze
http://img178.imageshack.us/img178/2262/chocotaartwb1.jpg

gemaakt van chocolade biscuit, en laatst had ik em zo hoog dat ik 4 laagjes erin kon doen, onderste een dun laagje slagroom, dan een laag chocomouse, dan een dun laagje caramel (bebogeen) en dan een dikke laag slagroom met stukjes chocola

buitenkant besmeerd met de bonbonbloc vulling, en cacaopoeder erover heen gestrooid, en van gesmolten pure chocola, krullen gemaakt.

groetjes José

8

[quote=

9

thanks, tis ook mijn favoriet :D
krijg er echt ontzettende leuke complimenten op

ik smeer gesmolten chocola uit op strookjes bakpapier, en laat dat iets afkoelen (dat het niet meer zo vloeibaar is) dan drappeer ik dat over ronde dingen (flesjes oid) of ik leg het plat in de koelkast, en als ik het eruit haal, maak ik het met mijn handen warm, en vorm zo de krul ( beide kanten dan bakpapier)

groetjes José