1

Onderwerp: wat smeer je over marsepein

hallo allemaal.

ff een vraagje. ik had bij een cursus nadat je de taart klaar was iets op de marsepein gesmeerd waardoor het lekker zacht van werd. Het was iets van eiwit achtig iets maar ik weet het niet meer wat het was.
hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

2

Re: wat smeer je over marsepein

Je vraag staat nogal verkeerd.
Uit de rubrieksomschrijving:

Het forum voor mededelingen, opmerkingen, vragen & suggesties voor of over DeLeuksteTaarten.nl

[MOVE] --> Bekleden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Voor zover ik weet smeer je nl. niks meer op je marsepein maar juist eronder. Want zodra je iets over je marsepein heen gaat smeren is het hele effect weg. Kan het zijn dat je icing bedoelt, hiermee kun je decoraties op je marsepein aanbrengen, maar ook niet te veel?
Heb je misschien een foto?

4

Je kan toch ook degene waar je op cursus geweest bent even bellen of mailen? ;)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

5 Laatst bewerkt door bianca1982 (02-01-2009 08:50)

Ik heb ook een cursus gehad in utrecht, en daar smeerden ze eiwit poeder gemengd met water over de marsepein zodat je versiersels kon op plakken en dat de marsepein een beetje gaat glimmen.

Is dat wat je bedoeld.?

groetjes bianca

6

ik smeer er niks overheen hoor... lijkt me best wel een plakboel worden.

7 Laatst bewerkt door isabel-le (03-01-2009 19:31)

bianca1982 schreef:

Ik heb ook een cursus gehad in utrecht, en daar smeerden ze eiwit poeder gemengd met water over de marsepein zodat je versiersels kon op plakken en dat de marsepein een beetje gaat glimmen.

jeetje nog nooit van gehoord, ws hebben ze tylose gebruikt..daar krijg je nl. eetbare lijm van! Maar als je teveel gebruikt wordt het een grote plakbende.
verder zou ik niet snappen waarom je marsepein moet glimmen? is al mooi van zichzelf.

8

bianca
ik denk dat het ook eiwit poeder met water was. Het was inderdaad om dingentjes er op te plakken. En ik had die cursus ook in utrecht gevolgd.
het gaat mij meer om dat de marsepein niet gaat glimmen maar ik maar meestal puzzeltaarten. En de puzzel maak ik meestal een dag van te voren. Maar als ik die volgende dag op de taart zet, dan is het een beetje hard geworden. daarom wil ik op die puzzelplaat wat smeren.

bedank allemaal.

9

Als je puzzel van marsepein is, en je taart ook, dan kan je het er gewoon opleggen, en iets duwen, dan plakt het vanzelf al. Bij fondant, iets het puzzelplaatje nat maken, met water, en dan erop leggen.
En je puzzelplaatje inpakken in folie, dan wordt hij dus niet droog.