1

Onderwerp: botercreme

Ik ben nog steeds druk bezig met rondsnuffelen en oude forum berichten lezen, en ik heb nog even een vraagje:
Botercreme gebruiken jullie om de taart mee af te smeren, maar wat werkt beter, zelf botercreme maken (zag ik bij de recepten staan) of de botercreme mix uit de webshop ?

Groetjes,

Henny

Henny

Re: botercreme

Hoi,

Door de botercrememix van de webshop wordt het luchtiger, maar je kunt het ook met het eigen recept maken.

3

afsmeren doen de meeste hier met het recept 1:1 (bv 100 gr boter: 100 gr poedersuiker). Met de mix van de webshop heb je kans dat de fondant/marsepein gaat smelten (bij afsmeren!) Om te vullen is de mix voor mij DE WINNAAR!!! :P

4 Laatst bewerkt door WendyV (30-12-2008 12:44)

meringuebotercr

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

5

Yep, botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hoi,

Ik heb nog nooit problemen gehad met de mix van de webshop om af te smeren. Ik gebruik deze zowel voor de vulling als voor het afsmeren.

7

ik sluit me bij saskia aan, zelfs na het invriezen en ontdooien heb ik nog geen smeltende marsepein gehad!

8

gebruiken jullie dan 100 gram roomboter en 100 gram poedersuiker?
en hoeveel maak je aan voor 1 taart? 24 cm afsmeren?

Ook ik gebruik de mix zowel voor het vullen ala afsmeren en heb nog nooit problemen mee gehad. ook doe ik de mix 1:1

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

10

waar vind ik een recept van merinque botercreme?

11

Voor Noura, dit is een gemakkelijke manier met een goed resultaat :

http://nl.youtube.com/watch?v=uBBoRMWcfNc

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

12

Marianne schreef:

Yep, botercr

"Begin de dag met een dansje..."

Hoi,

Ik doe vaak wat minder suiker erin en voeg dan een klein scheutje vanille-essence of citroen essence toe, zodat het toch een lekkere smaak wordt.
Ik had hier ook geen probleem mee dat het marsepein gaat smelten.

14

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Ik doe vaak wat minder suiker erin en voeg dan een klein scheutje vanille-essence of citroen essence toe, zodat het toch een lekkere smaak wordt.
Ik had hier ook geen probleem mee dat het marsepein gaat smelten.

Da's wellicht een goed alternatief, een stuk minder poedersuiker gebruiken en een smaak-toevoeging als vanille e/o citroen. Ga dat toch ook maar 's proberen want die 1 op 1 was idd w

"Begin de dag met een dansje..."

15

Dat had ik dus ook bij die 1 op 1. Vind hem mierzoet, en ben toch best wel een zoetekauw.
Nu gebruik ik steeds de merinque botercreme, en die is echt veel lekkerder.
Vind hem zelf nog lekkerder dan van de shop.

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » botercreme