1 Laatst bewerkt door belluna (07-01-2007 09:55)

Onderwerp: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

zoals beloofd hierbij het recept en de werkwijze:

35 gr bloem
35 gr suiker
35 gr boter
35 gr eiwit
kleurstof


boter met suiker romig kloppen, eiwit en bloem toevoegen alsook de kleurstof.  dit heel dun uitsmeren op een bakpapier en dan het papje verwijderen op de plaatsen dat je je biscuit wil zien, bij mij was dit dus met een kartonnetje strepen trekken en daarna een dun laagje biscuit overgieten en snel afbakken op 200 °  een 8 à 10 minuutjes.

Hopelijk is het duidelijk.
Ik probeer van een restje nog foto's te maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWDPYE7L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VYMGGFNE.jpg

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

2

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

Hoi Katleen,

Leuk resultaat! Als ik het goed begrijp heb je dus eerst de blauwe strepen van beslag op je bakpapier gemaakt, daar het gewone biscuit-beslag overheen gegoten en zo gebakken? Geeft weer ideeen!! :-)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

Mirjam5 schreef:

Hoi Katleen,

Leuk resultaat! Als ik het goed begrijp heb je dus eerst de blauwe strepen van beslag op je bakpapier gemaakt, daar het gewone biscuit-beslag overheen gegoten en zo gebakken? Geeft weer ideeen!! :-)

Groetjes,
Mirjam

klopt! :Y

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

heel leuk resultaat, maar hoe ga je het nu verder verwerken?

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

5

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

je snijdt ze in stukken zo breed als je vorm, zet deze tegen de boord en legt er dan onderaan een stuk biscuit in (ik heb hiervoor gewone gebruikt) zorg ervoor dat het stuk even groot is als ge vorm zo druk je eigenlijk de boord onderaan goed vast en zit het klem. dan sauceer je lichtjes en doe je er de bavarois in halverwege doe je er dan nog een gesauceerd biscuitlaagje in en dan de rest van de bavarois!

snapje :)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

aha
zoals ik het eens in een boek gezien heb (maar dat was met gewone en chocolade biscuit) bakten ze door en door de strepen - dus afgewisseld de gekleurde strepen op de bakplaat spuiten. Maar zo gaat het dus ook

7

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

kristien schreef:

aha
zoals ik het eens in een boek gezien heb (maar dat was met gewone en chocolade biscuit) bakten ze door en door de strepen - dus afgewisseld de gekleurde strepen op de bakplaat spuiten. Maar zo gaat het dus ook

zo ga ik tewerk voor een chocoladebiscuit, maar dit resultaat is eigenlijk veel fijner, je kan er echt veel meer kanten mee uit, alle figuurtjes zijn mogelijk!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

8

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

en als je er dan dat laagje biscuit over giet, loopt het deel met de kleurstof dan niet uit ofzo, blijft het echt zo goed liggen, ik veronderstel dat je dan je biscuit toch niet echt mag gaan opensmeren?

K

9

Re: bisuit, twee kleuren rond de bumba-taart

omdat er boter inzit is het veel steviger, je kan het vergelijken met cr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!