1

Onderwerp: 100 minitaartjes maken voor babyshower!?

Een collega van mij is zwanger en eind januari uitgerekend. Een maand later wil ze graag een babyshower geven en heeft ze mij gevraagd of ik dan ongeveer 100 (kan ook meer worden) minitaartjes wil maken. Tuurlijk wil ik dat doen, maar ik zit er nu al over na te denken hoe ik dat allemaal in een vat ga gieten.

Ik gebruik de mini Ball pan van Wilton uit de webshop, daar kan ik 6 minitaartjes tegelijk mee maken. Tegen die tijd ga ik er nog maar

2

Re: 100 minitaartjes maken voor babyshower!?

invriezen denk ik dan
lekker op tijd beginnen
Vullen?
waarom?
en anders lekker jam meebakken.
deco? lekker simpel houden
roze of blauw
muisjes dan of zo
100 keer boetseren is niet meer leuk

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Ik zou ze niet allemaal op 1 dag maken, maar invriezen!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

idd zoals hierboven. Gewoon als je zin hebt cakejes bakken, hoeft niet allemaal op een dag en invriezen.

invriezen idd (ik maak stapeltjes in mn vriezer, la bedenken met bakpapier eerste laag taartjes erop, laag bakpapier, taartjes er weer op)

bewaren kan ook in taart bewaardozen, action heeft daar mooie (en heel goedkope) voor

6

Voor het bakken: misschien kun je ze 15 minuten bakken zodat ze niet uitdrogen, maar dan op een hogere temperatuur, zodat ze wel gaar zijn. Zowieso kan de tijd korter en de temperatuur hoger dan bij een taartbodem, omdat deze dingen kleiner zijn.

7

Je kan ze ook elk apart verpakken in doorzichtige folie

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

8

Ik zou voor 100 stuks de decoratie simpel houden. Misschien kun je een koekjes uitsteker gebruiken met een leuke vorm in het thema baby. Deze dan aankleden met iets kleins. Ziet er leuk uit, allemaal hetzelfde en weinig werk (per cc dan)

Succes, ben benieuwd naar de foto's

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

9

ik mocht (de ikeabolletjes) er voor kerstpakketten 21 (plus 30cc in doosjes )maken dat is natuurlijk een stuk minder dan 100
maar dat was al een heel karwei
op 1 dag allemaal vullen afsmeren bekleden  versieren en inpakken
heb het wel gered :D (moet de foto's nog allemaal plaatsen maar dat komt wel als ik weer een keertje genoeg tijd heb om het allemaal uit te zoeken :D)
maar 100 op 1 dag is toch best wel heeeeel veeel
en doe je een koelkast vulling (want houd daar ook rekening mee honderd taartjes in 1 koelkast is veeeeel )

succes groetjes noelle

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

10

ik heb onlangs 80 cupcakes moeten bakken, gingen per twaalf in de oven gedurende ongeveer 18 min dus vergelijkbaar met jou.
Wel, goed fout om dat allemaal op 1 dag te willen doen.... ik ben 5hr bezig geweest met deeg maken en cakejes bakken.
toen moest ik nog beginnen met versieren, niks maar dan ook niks voorbereid dus ik moest zelfs nog gaan kleuren.
tenslotte moesten ze dan nog per 2 ingepakt worden in een folietje en daar ben ik ook weer bijna 2hr mee bezig geweest.
Dat dus nooit meer !!

Dit weekend had ik er 25 voor een babyshower en ik had de cakejes allemaal de dag ervoor gebakken en mijn fondant al gekleurd.
Voordeel van een babyshower is dat je ze niet in moet pakken, ze worden gewoon opgegeten immers.

ik heb voor deze babyshower de helft van de cakejes versierd met 2 geboetseerde schoentjes en de andere helft was een babytje dat onder een dekentje lag. Er waren ook twaald versierde koekjes bij.

11

Brennie, heb je daar ook foto's van geplaatst van die taartjes die je gemaakt had voor de babyshower? Misschien dat ik daar nog wat ideeen van op kan doen!

12

hey fonkeltje

sorry, ik was paar dagen niet meer langsgeweest en me vergeten te abonneren.

foto's heb ik nog niet geplaatst nee, ik ga het zometeen even doen bij cupcakes & cookies, zal het als titel 'voor fonkeltje' geven, ok ?

groetjes

brenda