Onderwerp: snik..me hele taart is mislukt..

nou m'n 1e taart gemaakt echt daaagen aan gewerkt, en hij is mislukt tenminste vind ik..
botercreme was nog te hard, die had ik er wel opgedaan, gevolg dat m'n taart hier en daar afbrokkelde, toen was ie scheef.
marsepein brak elke x af omdat het bleef plakken aan m'n aanrecht! toch maar een plakzeil kopen ergens...
toen had ik zo'n strik gemaakt die je op de oilily taartje vaak ziet.
die zakte helemaal in en scheurde ook terwijl ik het toch stap voor stap had gedaan.
boehoe ik ben er echt verdrietig van!
moest ff m'n ei kwijt..

2

Re: snik..me hele taart is mislukt..

Nou balen zeg!! Maar het is je eerste taart nog maar, weet je voor een volgende wat je anders kan doen.
Ennuh op je eerste taart direct een strik! Dat is ook niet niks hoor.

3

Hey joh, kop op! Oefening baart kunst, en al kliknt het afgezaagd: van elke fout leer je, ZEKER bij het taarten decoreren!

Op naar de volgende!!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

kom...oefening baart kunst, zou al fantastisch zijn natuurlijk wanneer alles direct lukte, maar heb je niet iets teveel gewild! het is nl. al een hele kunst een taart gewoon goed te bekleden hoor..eennneee  marsepein die aan je aanrecht blijft plakken: gebruik je poedersuiker? dan moet je dat afentoe verdelen, crisco is ook een aanrader hoor ( is plnataardig vet).
Hoe dan ook niet de moed opgeven en gewoon je vragen hier stellen.
En met een strik moet je inderdaad voorzichtig te werk gaan..omdat hij zo uitgehard is breekt het ook sneller.

5

Gaat heus wel goedkomen hoor!
En anders op zoek gaan naar iemand waar je een basis work-shop kunt volgen, dat leert toch altijd makkelijker als iemand het voor doet. Vooral zo in het begin!

6

Is niet erg joh! Komt allemaal goed.
Als je iedereen een stukje taart moet geven bij wie de eerste taart is mislukt......
Gewoon volhouden en over een maandje lach je er om!
Lieve groet van Annelies.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

bedankt voor jullie lieve woorden!
de visite vond m inderdaad erg leuk!
en tja...ik denk inderdaad dat ik iets te veel van het goeie wilden!
ik wil ook zo veel :-)
ik had inderdaad een hele eetlepel crisco erop gedaan, maar helaas...
volgende x ga ik ook zo'n bureau ondermat kopen bij de ikea..
volgende x de mix wat langer in de oven laten en volgende x niet de botercrememix in de koelkast doen.
en wat de strik betreft...tja ik weet niet precies wat ik nou fout heb gedaan, genoeg laten drogen en toch ingezakt.
ik zal hier wel ff voor tips kijken :-)
maar je leert inderdaad zo wel!!

8

je kan de botercr

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

die tip had ik inderdaad ook gelezen, helaas te laat, maar wel goed voor de volgende x! bedankt!

10

zelf mix ik de bc nog even goed als hij net uit de koelkast gebruikt moet worden.
Gaat ook prima.