1

Onderwerp: paar vraagjes voor ik echt ga beginnen

Omdat de webshop gesloten is, heb ik even de tijd om rustig rond te kijken (en geen overhaarste aankopen te doen).
Ik vroeg me af, wat voor taartvorm gebruiken jullie ?
Kan je bv een appeltaart vorm gebruiken of zijn er speciale taartvormen, en als ik dan toch een speciale vorm moet kopen, kan ik dan beter beginnen met een vierkante of een ronde vorm ?
Welke basis materialen en/of gereedschappen kan ik het beste aanschaffen ?
Ik zie allemaal leuke kleurtjes marsepein in de shop, hoe lang is marsepein houdbaar, kan ik in voren kopen of moet het meteen op ?

Nou, dit waren voor nu even de vragen.

Groetjes,

Henny

Henny

2

Re: paar vraagjes voor ik echt ga beginnen

Ik heb allemaal gewone springvormen, waar je ook een appeltaart oid in kunt bakken. Het bakken van biscuits hierin gaat prima, nog nooit eentje mislukt.
uitstekers zijn wel makkelijk, maar dat kunnen er ook zijn die bij de kinderklei zitten.
een goede rolstok
een paletmes
kleurstof

Marsepein is volgens mij 6 tot 9 maanden houdbaar, mits goed ingepakt en bewaard op een donkere koele plaats (in tupperware doos oid)

Een ronde vorm vind ik makkelijker om te bekleden, maar dat is persoonlijk.

ik ben ook nog niet zo lang bezig en als je door je huis/keuken kijkt heb je al meer dingen die je voor je  hobby kunt gebruiken dan je zou denken.

Veel succes met je nieuwe hobby

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

3

Re: paar vraagjes voor ik echt ga beginnen

ja springvormen kun je gewoon gebruiken.
Een rolstok kan je ook gebruiken van een stuk pvc-buis uit de DHZ winkel. kleurstoffen en palletmes zijn handig ook een mesje om figuurtjes mee uit te snijden (knife scribertool of het mini pizzamesje) een smoother is ook erg handig, maar niet een absolute must als je het eerst eens een keer wilt uitproberen.