1

Onderwerp: achtergrondkleur assepoester met prins

Ik heb even een vraagje. Mijn dochter wil voor haar vierde verjaardag (over ruim 2 weken) een taart met daarom het plaatje van assepoester en haar prins. Nu heb ik wel een mooi plaatje gevonden (waar in ieder geval niet het hele gezicht van de prins op staat want ik vind gezichten zo vreselijk lastig). Assepoes heeft hierop een lichtblauwe met witte jurk en prinslief heeft een grijze blouse met rode randen aan de mouwen en een rode broek.

Mijn vraag is nu welke achtergrondkleur moet ik hiervoor nu gebruiken?? om het plaatje mooi uit te laten komen. Ik twijfel altijd zo hierover en soms zit ik volledig mis :-(

Wellicht hebben jullie ook nog andere tips???

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

2

Re: achtergrondkleur assepoester met prins

vermits het een meisje van 4 is zou ik sowieso voor roze gaan, doet het altijd goed op die leeftijd denk ik! en past ook goed bij de andere kleuren

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

Denk ik ook! Hier is doornroosje favoriet omdat die een roze jurk heeft....
Past mooi bij het lichtblauw en wit!
Anders eventueel lichtgeel zou ik denken...

Nelleke

4

Ja, roze of lichtgeel, zat ik ook aan te denken.

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

5

violet, ik denk elke pastelkleur wel.

6

catherine schreef:

vermits het een meisje van 4 is zou ik sowieso voor roze gaan, doet het altijd goed op die leeftijd denk ik! en past ook goed bij de andere kleuren

dat is ook mijn idee!

en misschien niet eens voor pastel, maar fel roos!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Of wit kan ook altijd vind ik. Misschien met wat gliter hier en daar?

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

8

Oke, ik heloof dat merendeel voor roze gaat en dan knal-roze. Dus dat zal het worden. Wit vind ik opzich ook wel mooi, heb alleen nog nooit zo'n grote taart met mmfondant bekleed en fondant zelf vind ik niet zo lekker en heb ik ook niet in huis. Komt nog blij dat ik dan eigenlijk een beetje bang ben dat de deels witte jurk van assepoes niet zo mooi uit komt.

Nu ga van het weekend eerst vlinders spuiten voor op de cakejes als afscheid van het kinderdagverblijf en daarnaast ook nog een beetje leren. Kan ik daarna beginnen aan het puzzelen (op hoop van zegen dat het lukt)

Dank jullie wel voor de reacties

9

Hoi,

Oh heel zacht groen als achtergrond !!!!! Ik zelf zou voor zacht licht geel maken !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

Ik dacht ook gelijk aan zacht groen! Roze is heel mooi, maar als je dat al te vaak gebruikt (ik kan het me voorstellen, als ik een kindje van 4 had dan zouden ze er gek van worden) zou ik lichtgroen gebruiken.
Of heel erg donker blauw met sterretjes/glitters op de achtergrond, net zoals op de DVD hoes te zien is

11

oh jee... ik ga twijfelen :)
Ik zat er ana te denken, omdat het een plaatje is zonder benen om zo maar te zeggen, om het plaatje heen ene raam te plaatsen met daarvoor de muizen en vogels die door het raam gluren en dansen op het raamkozijn/de dorpel van het raam. Geen idee hoe ik dat raam excat ga maken hoor, want het is wel de bedoeling dat je assepoes en de prins ziet ;) (iemand ideetjes??)

Als achtergrond is dan lichtgeel wel mooi (net kaarslicht/verlichting), de buitenkant dan maar bruin/rood???. Ik heb geen matje voor bakstenenrelief, dus dat zal ik uit de losse hand moeten doen (oh jee :))

Mocht dit niet lukken kan ik alsnog voor een knalroze achtergrond gaan.