Onderwerp: Voor Talla: kraagje om bakvorm
Jozien (geloof ik) had het laatst over dat kraagje van bakpapier wat ze om de bakvorm deed, ik kwam dit net tegen...
http://www.cakecentral.com/article43-Co … -Cake.html
Misschien heb je er wat aan
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Voor Talla: kraagje om bakvorm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Jozien (geloof ik) had het laatst over dat kraagje van bakpapier wat ze om de bakvorm deed, ik kwam dit net tegen...
http://www.cakecentral.com/article43-Co … -Cake.html
Misschien heb je er wat aan
Ik heb de tip van het weekend gebruikt en het werkte perfect!
ohhh, wat een supertip! Thanks!
Ehhh, ik vraag nu misschien iets heel doms, maar wat moet je doen?? Ik kan het niet zo goed volgen op de site..:O Kan iemand mij misschien uitleggen waarvoor deze techniek is en hoe deze werkt?
Alvast bedankt,
Josien
Nou ik ben blij dat ik een tip heb gegeven waar anderen echt wat aan hebben!
@Josien: (hihihi, ik blijf het grappig vinden dat we bijna-naamgenootjes zijn)
Mijn tip gaat over het verlengen van je taartvormrand met bakpapier. Stel, je bakvorm is vrij laag, en je wilt graag een hoge taart bakken. Dan kun je een reep bakpapier aan de binnenkant van je taartvormrand ´plakken´ met olie of boter die iets hoger is dan je bakvorm. Je vult hem dan tot de ijzeren rand. Wanneer de taart gaat rijzen, zorgt het bakpapier ervoor dat het beslag niet over de rand loopt.
Ik heb laatst een stapeltaart gebakken. Mijn onderste taart bakte ik in een vorm van 24cm rond en 6 cm hoog. De bovenste taart was 16 cm, maar die vorm is maar 4cm hoog. Om m net zo hoog te krijgen heb ik dus een reep bakpapier van ong. 8 cm hoog binnen in de vorm geplakt en gevuld tot 4 cm. Het bakpapier zorgde dat het beslag mooi in model bleef tijdens het rijzen en de taart ook ongeveer 6 cm hoog werd.
Groetjes, Jozien.
Het is de bedoeling dat je een strook bakpapier knipt die iets langer is dan de diameter van je bakblik en een paar centimeter hoger. (Maar dit kan ook gewoon een strook zijn die je dan vanaf het midden van je bakblik in de vorm zet) Als je die dan in je bakblik rolt dan heb je dus als het ware een hogere vorm die dus ook iets meer gevuld kan worden en hoger wordt. Als het papier steeds beweegt tijdens het vullen dan kun je een kloddertje beslag tussen het papier en het bakblik doen.
Ik hoop dat het nu duidelijker is?
PS. Hahahahaha, ik zat ook al van...mmm.typisch Jozien geeft die tip en ze snapt hem zelf niet ??? Tot ik zag dat jullie namen iets anders zijn Hahahahaha
Aha, nu snap ik het. Ja het is wel toevallig zo kom ik nooit een naamgenoot tegen en dan op deze site wel haha. Ik snap hem nu en het lijkt mij ontZettend handig, want mijn taart loopt dus echt altijd over waardoor het gaat scheuren en doen. Dus dit is wel superhandig!
Michelle, ik snap hem nu, dank je voor de duidelijke uitleg en en Jozien ( oeps, wou ik dus bijna met een s doen, hihi ) jij bedankt voor de uitleg.
Ga het snel uitproberen
Groetjes,
Josien
Hoi Josien,
Ik kom inderdaad ook nooit (bijna)naamgenootjes tegen, jij bent de eerste!
Trouwens, onze naam hoor je weinig maar is wel al oud, ik heet eigenlijk Jozina. ben vernoemd naar mijn oma en die weer naar haar oma, en volgens mij zij ook weer.......
Maar het bakken heb ik niet van haar, maar van mijn moeder. Over bijzondere namen gesproken: mijn moeder heette Engeltje :-)
Groetjes, Jozien.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Voor Talla: kraagje om bakvorm