1 Laatst bewerkt door Talla (02-01-2007 15:54)

Onderwerp: Lelijke randjes bij uitsteken van marsepein en fondant

Als ik met uitstekertjes of tappits werk irriteer ik me zo aan die lelijke randjes, die rafeltjes zeg maar. Weten jullie wat ik bedoel? Bij fondant vind ik dat het erger is als bij marsepein.

Wat doen jullie om dat te voorkomen? Of hoe krijg je dat weer mooi?

Groetjes Chantal

2

Re: Lelijke randjes bij uitsteken van marsepein en fondant

Ik heb begrepen dat je dan het beste een beetje crisco of ander vet op je vinger kan doen en er dan heel voorzichtig de randjes gladwrijven.

3

je kan ook je marsepein uitrollen en hierop huishoudfolie leggen en dan uitsteken. Ideaal en heel gemakkelijk, nadeel allen is dat je zijkanten van de uitgestoken marsepein wel iets bol zijn en niet recht (vanwege het straktrekken van de folie) begrijp je wat ik bedoel??

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

4

Ja ik snap het, ik had dat al een keer geprobeerd maar vond het niet echt mooi worden. Ik deed het met een bloemetje met heel veel blaadjes, dus misschien ging het daarom niet mooi. Maar met de tappits gaat dat niet lukken denk ik??

5

Hoi Chantal,

Ik heb eens ergens gelezen dat je om rafeltjes te voorkomen, het best op een siliconenmatje kunt uitsteken, want dat geeft een beetje mee (kun je echt helemaal door de marsepein heen steken). Ik zelf doe dat eigenlijk nooit, ik werk de randjes gewoon even bij met mijn modelleermesje. Maar dat is misschien omdat ik geen heel ingewikkelde uitstekertje heb nog......

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Wat ik altijd doe is een stukje uitrollen op een insteekhoesje en daar ook op uitsteken. Dan flink :D met je uitstekertje heen en weer schuiven en dan heb je eigenlijk alle rafeltjes er af. Hij valt er dan ook meestal gewoon uit omdat door het schuiven de marsepein toch een beetje van de randje af gaat. En als je dan nog wat rafeltjes over heb die met het modeleermesje/pennetje er nog even langs en je hebt (bijna) geen rafeltjes meer :Y

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

Jozien en Wietske: Welk modeleer mesje gebruiken jullie hiervoor? Is ie te krijgen in de webshop?

Groetjes Chantal

8

Uhum, ik gebruik aardappelschilmesje???

9 Laatst bewerkt door anneke (03-01-2007 10:13)

...ik een aardappelschilmesje en een klein theelepeltje... :o

10 Laatst bewerkt door wendy (03-01-2007 10:46)

Ik denk dat wietske deze bedoeld. http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/knife%20scriber.jpg

deze vind ik ook super trouwens. http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/ball%20tool.jpg

Gewoon bij de webshop. (die weer uitgebreid is zag ik, ik ga er dus even naar terug. ;) )

11

anneke schreef:

...ik een aardappelschilmesje en een klein theelepeltje... :o

hahha ik dacht al dat ik weer iets doms deed, maar dus niet hahha

12

Ik gebruik tot nu toe ook een aardappelschilmesje hoor! Maar vind het niet altijd even prettig werken!

13

Och voor dat enkele taartje dat het zal worden, moet dat maar voldoende zijn.

14 Laatst bewerkt door wietske (03-01-2007 21:02)

Hahahaha nou een aardappelschilmesje is helemaal niet gek hoor, want die zit bij mij ook standaard in mijn oh zo overvolle ;) taartenkist . Gebruik ik ook vaak en in ieder geval altijd voor m'n lap marsepein netjes af te snijden rondom mijn taart. Zo zie je maar het is ook net wat het beste voegt . :D

En deze gebruik is echt h

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

15

Wendy heeft gelijk, dat is m! gewoon te koop bij de webshop. Schilmesje en lepeltje kun je veel mee, maar deze is wel heel erg fijn..... Zag Wietske en Annnette het mesje gebruiken op het WTE, toen meteen bij Inge gekocht! (Inge is van de webshop, voor wie dat nog niet wist)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

16

Kreeg ik toch net een mailtje dat mijn bestelling gister is verzonden...... Toen ik bestelde wist ik nog niet welk mesje ik moest hebben! Nu ja weer een reden om nog een keer te bestellen!!

17

Hoi Chantal,

Sorry dat we t

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat