1

Onderwerp: Dit is wel erg vreemd...

Ik zou bijna denken dat ik het niet kan, bakken :lol:

Ik heb die bananencake van de 3kleur, en ik dacht laat ik die eens gezellig maken voor het kerstdiner op school vanavond. Lusten die kinderen vast wel, bananenminicc's...

Maar wat vreemd zeg... het beslag vond ik al een beetje raar... nou ja, dat kan natuurlijk, dat het anders is dan anders.
Ik heb de caisses bijna helemaal vol gespoten, maar de cc's komen niet eens boven de caisses uit! Het blijft even laag als wat ik erin spuit :/
En er ligt een plasje van iets, lijkt op ordinair vet,

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Dit is wel erg vreemd...

Ik heb er geen ervaring mee,
maar omdat je zegt dat het beslag al anders dan anders was,
waren alle ingredienten nog goed?
heb je het recept goed opgevolgd?
als de smaak goed is, zou ik ze nog wel gebruiken,
maar dat vet vind ik wel erg raar...

Geen idee dus....misschien krijg je van anderen nog tips!
Succes!

3 Laatst bewerkt door Carin (18-12-2008 11:42)

Ik heb het recept gebruikt wat op de verpakking staat, uit mijn hoofd is dat 250 gr boter en 3 eieren, klinkt op zich wel goed zo die verhouding.
En ik heb het pas gekocht dus ik ging ervanuit dat het wel goed is. Maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet verder naar gekeken :s

EDIT ik heb even gecheckt, tht is aug-09

EDIT 2 de overige ingredienten waren ook goed hoor, eieren... dat ruik je gelijk als die niet goed zijn (en die zijn ook pas vers gekocht) en boter stond op 29-01-2009 en zag er verder prima uit. De melk had ik vanmorgen ook in m'n koffie en toen was 'ie nog prima :lol: dus dan is 'mie vast een half uur later niet zuur :/

EDIT 3 ik snap het echt niet... maar vind het eigenlijk best grappig dat zoiets mij ook eens een keer gebeurt :lol:, hoewel ik misschien wel nieuwe cc's moet gaan maken en dan dus niet blij ben :nooo

Groetjes, Carin

4

Ik maak ook vaak banana muffins, smaak is wel wat anders, maar lukt wel altijd om leuk hoge muffins te maken.
Misschien is de cake mix dit keer niet bedoelt voor cupcakes/muffins?

Groetjes Tweety!

5

oo ... en taaier zijn ze wel inderdaad.

Groetjes Tweety!

6

Hm...vreemd hoor!!

en ja, als je nieuwe moet maken daar wordt je niet vrolijk van...

:s  :s :think: :think: heb echt geen idee!

7

Er was geen tijd meer (over, na het slapen vanmiddag :D) om nieuwe te maken. Maar de smaak is goed, en ik heb mijn dochter er eentje laten proeven... goedgkeurd:
"ik kan mijn ogen niet geloven zo lekker zijn ze mam" :lol:
Dussss decorates erop geplakt, en nu staan ze klaar in een doos om vanavond naar school te gaan :lol:
Ze zien er best leuk uit!

Groetjes, Carin

8

Nou, dat is dan weer een geluk bij een 'ongeluk'....

Het beslag hoort dus een beetje raar te zijn  :D

9

Als de smaak goed is is het goed hoor. Met banaan is het nou eenmaal zo dat het moeilijker rijst en plakkerig is. Door de banaan dus.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

kids4co schreef:

Nou, dat is dan weer een geluk bij een 'ongeluk'....

Het beslag hoort dus een beetje raar te zijn  :D

Nee, het klopte echt niet hoor, ze waren ook vreselijk taai, leek niet gaar, je kreeg ze niet eens goed uit de caisse. Moest je er echt uitpeuteren.
Het beslag was echt niet goed (ik bedeoel niet zoals: bedorven). Maar de kinderen hebben zse gewoon opgegeten. Is ook niet al te moeilijk publiek :lol:

Groetjes, Carin

11

Mirjam5 schreef:

Als de smaak goed is is het goed hoor. Met banaan is het nou eenmaal zo dat het moeilijker rijst en plakkerig is. Door de banaan dus.

Mirjam

Er was geen banaan te bekennen hoor, alleen de smaak :D

Groetjes, Carin

12

Carin schreef:
Mirjam5 schreef:

Mirjam

Er was geen banaan te bekennen hoor, alleen de smaak :D

Oh HAHA!!!! Ik dacht dat je er echte banaan doorheen gedaan had. Heb ik nl wel eens gedaan, erg lekker, maar daar hield de structuur ook erg te wensen over. Misschien moest deze mix wel zoveel mogelijk op echte banaan lijken? :lol:

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

13

Mirjam5 schreef:

Misschien moest deze mix wel zoveel mogelijk op echte banaan lijken? :lol:

:lol:

Groetjes, Carin

14

Met die cakemix van de driekleur mag je ook niet eerder je oven aanzetten als ie dr in staat. Dus niet voorverwarmen! En uit mijn hoofd ook niet mixen op hoge snelheid.
Ut is cake en je moet er ook boter bij doen. Dus veel zwaarder dan biscuit.
Heb gewoon in cakevorm gebakken en leek ook niet gaar te zijn maar na de aangegeven tijd toch er maar uit gehaald en na afkoelen.......heerlijkst! Zelfs de bitterkoekje cake!

15

Ik herken het plasje, Carin.....boter was er toen op een of andere manier niet goed doorheen gemixt en dat zou ook kunnen verklaren waarom de structuur anders dan anders was....

Gelukkig waren ze wel gewoon te eten =D

Je hart fluitsert, luister goed!