1

Onderwerp: Stervorm; hoeveel beslag aanmaken?

Ik heb vandaag een leuke stervorm gekregen van een vriendin; ze zag ze in een rommelbak liggen bij AH.

Nu lijkt het me leuk om daar voor de kerst een taartje in te bakken. Maarja hoeveel beslag/deeg moet ik daar voor aanmaken. Heb hiernaast en bij felicitaartjes natuurlijk al even bij de tabellen gekeken maar kom er niet helemaal uit. Als ik mijn vorm helemaal tot de rand vul met water dan gaat er 1,245 l water in. Moet ik dan uitgaan van de hoeveelheid die aan gegeven wordt voor een taartje van 15cm doorsnee?

Groetjes Rineke

2

Re: Stervorm; hoeveel beslag aanmaken?

Pak gewoon een vorm die je altijd gebruikt, daar water in doen, dat water dan in jou stervorm gieten en kijken of het gelijk is.

3

Ik heb deze vorm ook en heb daar afgelopen weekend een sneeuwster van gemaakt, ik heb daarvoor 330 gr mix, en 5 eieren voor gebruikt, was veel te veel en heb daar nog 2 kleine 12cm bolletjes van gebakken. kan dus met minder mix toe.

4

monique53 schreef:

Pak gewoon een vorm die je altijd gebruikt, daar water in doen, dat water dan in jou stervorm gieten en kijken of het gelijk is.

Nou aangezien ik beginner ben heb ik nog niet veel vormen; alleen een ronde van 24cm doorsnee maar die heeft dus veel meer inhoud en een 12 cm bolletje en die dus weer veel minder.

Groetjes Rineke