1

Onderwerp: klopt m'n fondant

Hallo,

Bij toeval een paar weken geleden op deze site gekomen en er is een taart verslaving op komst. Nu heb ik een vraagje.
Ik kan hier bijna geen ingredienten krijgen (buitenland) dus doe het met wat ik heb. Ik heb zelf getracht fondant te maken en is naar mijn inzicht redelijk gelukt. Nu zag ik op youtube filmpjes over werken met fondant en daar zag het er een stuk elastiser uit, is dat fondant of zal het mmf zijn. Hieronder zet ik even mijn recept (de tweede keer maken heb ik hem iets aangepast en hij werkt nu lekkerder, scheurt minder snel)

2 theetl. poedergelatine
3 eetl. water
2 eetl. glucosestroop
2,5 eetl sojaolie
0,5 kilo poedersuiker

Alles (behalve suiker) verwarmt en geroert in pan. Daarna suiker erbij, nachte in de koelkast en klaar.

Klopt het dat fondant niet echt erg elastisch is?

xxx
tourta

2

Re: klopt m'n fondant

ik woon ook in het buitenland maar bestel gewoon bij Squires Kitchen in Engeland of andere buitenlandse webshops. Ook dlt verstuurt naar het buitenland.

Zelf gemaakte fondant vind ik niet zo elastisch maar het helpt om tylose er doorheen te mengen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3

Dank je. Tylose heb ik hier nog niet kunnen vinden. bij opsturen wil een pakketje nog wel eens "kwijt raken". Ik vraag wel of mams een keertje naar wormer rijd en een overlevingspakket :Y maakt en aangetekend verstuurd.

4 Laatst bewerkt door kokkie (17-12-2008 12:43)

ben ik heel erg nieuwsgierig als ik graag wil weten in welk 'buitenland' je dan woont?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Hay Kokkie, mag je best weten hoor. Ik woon in griekenland :). Je kan hier vaste veel taartspullen krijgen alleen niet hier in de omgeving en de grote stad is 120 km verderop en ben nog niet in de gelegenheid geweest om daar te gaan zoeken en internetshops zijn hier schaars :s

6

aha.... Ik kan me voorstellen dat het dan allemaal wat moeilijker wordt, ja... Ik hoop dat het je gauw lukt om een pakketje thuis te krijgen met de ´eerste taartlevensbehoeften´ (vergeet niet genoeg kleurstoffen te bestellen zodat je een tijdje vooruit kan) en ik wens je dan toch maar alvast veel knutselplezier!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Moet m'n ma maar even een lief mailtje sturen en tot die tijd maken we roze met bietensap, lukt best ;)

8

Misschien zijn er wel mensen die op vakantie komen van de zomer bij jouw in de buurt....
Die kunnen je dan wat spullen meenemen..;)
Succes en veel bakplezier....