1

Onderwerp: kant en klaar fondantglazuur

In HET boek van Peggy Porschen gebruiken ze kant en klaar fondant glazuur. Weet iemand waar je dat kan kopen?

2

Re: kant en klaar fondantglazuur

Hoi,

Ik heb dat boek ook, maar het is fondantglazuur die op de webshop kan kopen en dat volgens het recept uit het boek laten smelten met warm water.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Bedoel je dan de rolfondant, maar dat is het volgens mij niet.

4

nee het is geen rol fondant
maar ik weet wel waar je het kunt kopen maar dat is voor de meesten te ver weg
in matsloot vlak bij groningen
deze fondant is veel dunner
je kunt het in de magnetron op warmen en dan kun je het zo over een taart of cake gieten

5

Maar in je eerste reactie zeg je dat je het in de webshop gekocht hebt. Waar kan ik het dan vinden?

6

monidick schreef:

nee het is geen rol fondant
maar ik weet wel waar je het kunt kopen maar dat is voor de meesten te ver weg
in matsloot vlak bij groningen

Kan ik dat adres van je krijgen?

7

hoi

Oeps, ik zei dat het fondantglazuur was die je in de webshop kan kopen maar ik bedoel gewoon : rolfondant die kan je in de webshop kopen .

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

vloeibare fondant is ook te krijgen bij groothandels (maar daar moet je wel een pas voor hebben). Misschien kan Inge het ook wel bestellen. Je kan ook rolfondant laten smelten met wat water.
Sommige bakkers verkopen ook vloeibare fondant, dan moet je even rondbellen.

Mijn website: Presentaart

9

Hoi Mascha,

Bij welke groothandel kan je vloeibare fondant halen ? Ik zie dat je uit Amsterdam komt ik kom ook uit de omgeving, dus vroeg me af welke ? De Makro heeft het niet !!!!!!! Vind trouwens de Makro tegen vallen met spullen die je voor de taarten nodig hebt !!!!!

Ik hoop op een reactie.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

hai,

Vloeibare fondant haal je bij de Sligro(voorheen de Ven), daar hebben ze ook kleurstoffen, ook vloeibaar en marsepein 1:2, kijk daarmee uit, de uitrolkwaliteit is niet geweldig. Maar om te boetseren is het wel goed. Verder hebben ze bakspray(die jue ook van Baukje hebt om je taartvormen in te vetten, doe je echt heel lang mee).
Banketbakkerssuiker vond ik de laatste keer niet meer. Dat hebben ze wel weer bij de Makro. Je moet denk ik een bakkersgroothandel hebben, geen idee waar je die vind.

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

11 Laatst bewerkt door monidick (01-01-2007 22:26)

www.hoeve-eiteweert.nl
daar kun je ook bestellen  maar ik weet niet of je fondant kunt bestellen
je kunt er altijd een mailtje heen sturen

12

Bij piece of cake zie ik net roze fondant, ziet er vloeibaar uit misschien is dat het?

13

Ja, ik koop het ook bij de sligro. Vind het niet heel makkelijk werken trouwens, gewoon icing gaat ook hoor. (gebruikt evelien altijd )
Ik gebruik het wel om mijn cupcakes in te dopen, het is wel heel lekker namenlijk. (roze koeken smaak mmmmmmm ;) )
En het kleurt super. Vond het ook niet zo duur.
Bakkerspoedersuiker koop ik er ook, 12,- voor 10 kilo is een koopje vind ik.
Verder nog wat strooisels en eccenses maar verder ook niet veel bijzonders op bakgebied hoor.
O, wat ik wel super vind zijn de voorgezoete literpakken slagroom. Lekker en veel steviger, en dat blijft ook goed stevig.

14

Ik sluit me bij Wendy aan: het is wel lekker, maar het werkt niet makkelijk. Ik heb het recept een paar keer gemaakt volgens het boek van Peggy, maar ik vind het een enorme knoeiboel. Icing met wat glycerine er door werkt veel makkelijker (en is bíjna net zo lekker ;) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15 Laatst bewerkt door Thea (02-01-2007 10:43)

Hoi Marianne,
Doe je dan gewoon suikerpoeder water en wijnsteenzuur bij elkaar tot de gewenste dikte? En hoe kom ik aan wijsteenzuur?

16

Euhm.. nee, gewoon (royal) icing maken met eiwitpoeder, suikerbakkerspoeder en water en dan een beetje glycerine erdoor?
Het recept uit het boek van Peggy heb ik gemaakt met fondant uit de webshop en de rest van de ingredi

17

Marianne, welk recept van Peggy heb je dan gemaakt met fondant uit de webshop?

18

Bladzijde 20, die bedoel jij toch ook?
Fondant van de webshop, suikersiroop zelf gemaakt, citroensap uit een flesje, vloeibare glucose heb ik pot van maar verkoopt de webshop ook.
Inge heeft eens gepost dat het fondant er eigenlijk niet voor is geschikt is, m.n. omdat je niet weet wat er gebeurt als je het verhit, maar eigenwijs als ik ben heb ik het toch gewoon geprobeerd.

Het smaakt lekker maar wordt een enorme kledderboel; heb het 2x gedaan en besloten dat ik het bij icing met glycerine hou :)

19

Dankjewel. Ik ga het ook maar eens proberen. En anders maak ik gewoon icing met glycerine. Met glycerine blijft de icing toch zachter?

BIj de meeste echte bakkers kun je zo een vrsachtje halen hoor kant en klaar.
Want bijn a elke bakker heeft vloeibaar fondant glazuur(als ze tenminste zelfgegak maken en niet alleen afbakken).
(dat geld ook voor chocolade stukjes om te smelten die willen ze ook wel verkopen)

Succes,

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!