1

Onderwerp: Hoe bewaar je deze petit fours?

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … t_fourtjes

Ik wil ze op zaterdag maken en maandag op werk trakteren. Aangezien ik nog nooit petit fours heb gemaakt, is dit een hele uitdaging. Hoe blijven ze lekker tot maandag? Gewoon afgedekt in de koelkast?

Ik waardeer jullie hulp ten zeerste.

Alvast bedankt.

Groetjesssss!

Ps, misschien kan iemand mij vertellen wat dat roze spul is waar ze de cake mee afsmeren?

2

Re: Hoe bewaar je deze petit fours?

mmm, zien er lekker uit zeg.   je kan ze zeker zaterdag al maken voor maandag, gewoon zien dat je vullingen gebruikt die goed blijven zoals jam, botercreme en zo.
ik zou ze zeker in de koelkast bewaren, maar ik zou ze nog niet aansnijden in reepjes, dan gaat de cake of biscuit uitdrogen. dus gewoon in lange stukken laten en misschien een streepje zetten waar je ze wil snijden, zo kan je ze beter versieren.
even voordat je ze opdient kan je ze dan nog aansnijden.

vele succes!
enne, dat roze spul dat je in de how to ziet is volgens mij toch gewoon botercreme.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Ik heb nog een tip voor je, ik maak heel vaak petit fours en ik vries de taarten, dus ongesneden, altijd in. Dan kun je ze namelijk veeeeel netter snijden. Dus  ik zou ze invriezen, en dan maandagochtend uit de vriezer halen, meteen snijden wanneer de taart hard bevroren is, en ze zijn dan binnen een half uurtje ontdooid, na een uurtje stoppen de taartjes met zweten. Nog een tip, gebruik geen heel fruit, of jam met grove stukken, dat ziet er ook snel heel rommelig uit wanneer je gesneden hebt.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

4

Ik heb ze ook een keer gemaakt en zoals Linda hierboven al zei, op het laatste moment aansnijden.