1

Onderwerp: ballina=2 wkn over datum...kan 't nog?

Ik wil voor a.s. donderdag cupcakejes in de ballina fondant glazuur dopen.Nu zag ik net dat de houdbaarheid op 1-12 verlopen is.
Kan 't nog???Lijkt mij van wel,maar het is voor op school.De kinderen moeten natuurlijk niet ziek worden.
Alvast bedankt!

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

2

Re: ballina=2 wkn over datum...kan 't nog?

Ik zou het zelf nog gewoon opeten, als het nog goed ruikt en eruit ziet, en dan ook smaakt, daar doe ik echt niet moeilijk over.

Maar voor kinderen zou ik het niet doen. Al kan het waarschijnlijk geen kwaad zou ik het toch niet aandurven.

Mijn website: Presentaart

3

joh, dat spul daar zit toch een maandenlange houdbaarheidsdatum op? Dan kunnen 2 weken echt geen kwaad hoor....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

Ik zou het gewoon gebruiken!
Het is normaal gesproken een tenminste houdbaar tot,
dus dat kan best wat langer!

5

Dames,bedankt voor jullie antwoorden!
De verpakking is nog niet open geweest.Ga het morgen gewoon proberen,lijkt mij ook dat het nog gebruikt kan worden.Was benieuwd wat jullie er van vonden. ;)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

6

meestal wordt de kwaliteit gegarandeerd tot de tht datum. Betekent niet dat het product na die datum niet meer goed is(zou wel dom zijn op 30-11 nog wel goed, en op 1-12 ineens niet meer :D ) maar dat je dan, mocht er iets niet goed zijn, niet meer kunt reclameren...

7

Als het voor eigen gebruik is zou ik het nog gewoon blijven gebruiken. Als het fondant zich raar gaat gedragen zou ik het weg gooien hihi

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

8

simpelste manier is............gewoon ff proeven

9

Heb de cakejes de 17e gemaakt en gedecoreerd.De fondantglazuur was nog goed.
Handig spul is dat!

10

heb laatst 1 maand over datum gebruikt. Het smaakte op zich nog goed maar de fondant was wel wat 'verkleurd'...niet echt wit meer.

taart taart en nog eens.....taart!