1

Onderwerp: eetbaarheid van een taart

De meest geweldige taarten zie ik in de taartenparade. Nu vraag ik me wel eens af, in hoeverre je rekening moet houden met het nog eetbaar houden van een taart.
Houden jullie rekening met de hoeveelheid en dikte van het marsepein of fondant? En of de taart nog aan te snijden is? Of gaat het creatieve voor?
Het is puur nieuwschierigheid hoor, dus niemand moet zich aangesproken voelen. :)

Groetjes WendyK

2

Re: eetbaarheid van een taart

Ik hou er wel rekening mee hoor. Vooral als het voor familie is, dan willen ze een dun laag hebben, met figuurtjes die eraf kunnen. 2 laagjes marsepein/fondant is absoluut max voor hun, dus die maak ik zo dun mogelijk zonder door te scheuren.
Zelfs dan laten ze het ook zitten hoor.

Voor vreemden (bestellingen) geven het soms aan, niet de dik, of niet te veel, of simpele decoratie, en dan weet ik dat ik er ook rekening moet houden. Ik ben nogal van de 'less is more' type. Maar goed, ben ook maar een klein jaar mee bezig, misschien verander ik nog wel ;)

Groetjes Tweety!

3

Ik houd er ook rekening mee dat het lekker moet zijn en niet alleen 'eetbaar'. Maar soms willen mensen iets heel bijzonders in 3D waar je eigenlijk cake voor moet gebruiken en veel fondant/marsepein. Ik geef dit dan wel door, maar als ze dat toch willen dan doe ik het wel.

Verder houd ik ook van redelijk strakke en simpele taarten, dus kom ik meestal niet in de problemen tussen lekker en mooi ;)

Als ik bijvoorbeeld boeken van Debbie Brown in kijk zie ik ontzettend leuke taarten, maar ook ontzettend veel fondant en weinig taart in verhouding, dat vind ik er dan niet zo lekker uit zien en dan maak ik het ook niet zo heel snel.

Mijn website: Presentaart

4

ik kijk er wel degelijk naar. Teveel marsepein/fondan is gewoon niet lekker, en dan kan het nog wel zo mooi zijn, maar een taart is vooral om op te eten vind ik, en als zo'n relatief dure taart dan ook nog eens niet lekker is, zou ik het niet zo snel weer bestellen.

Groetjes Tien

5

Ik persoonlijk vind taart gemaakt met ( boeren) cake veel lekkerder. Uiteraard wel  (dun) gevuld. Het grote voordeel is bovendien dat je er strakkere taarten mee kunt maken. Ik bak veel taarten met cake erin. Ik heb veel mensen in mijn omgeving die dat ook lekker vinden. Dun bekleden met marsepein. Je snijdt van een cake taart uiteraard veel kleinere stukjes dan uit een moscovisch gebak taart. Dus... ook nog voordeliger. Er eten meer mensen van.

Corinne
Sugar & Flour

6

sugar&flour schreef:

Ik persoonlijk vind taart gemaakt met ( boeren) cake veel lekkerder. Uiteraard wel  (dun) gevuld. Het grote voordeel is bovendien dat je er strakkere taarten mee kunt maken. Ik bak veel taarten met cake erin. Ik heb veel mensen in mijn omgeving die dat ook lekker vinden. Dun bekleden met marsepein. Je snijdt van een cake taart uiteraard veel kleinere stukjes dan uit een moscovisch gebak taart. Dus... ook nog voordeliger. Er eten meer mensen van.

Ik vind cake ook lekker, maar niet echt voor een stuk taart, want het is z

Mijn website: Presentaart