1

Onderwerp: Diabetes en ouwel print hulp gevraagd

Ik heb een opdracht gekregen waar o.a. 4 cupcakes gemaakt moeten worden voor mensen met diabetes. Qua decoratie wilden ze hetzelfde als de taart, maar ik heb al gezegd dat dat natuurlijk niet kan met marsepein of fondant.

Maar toen dacht ik aan ouwel, dat moet toch lukken? Daar zit toch geen suiker in?
Nu komt de vraag: wie kan mij voor deze week helpen aan cupcake grote ouwels????
Alvast bedankt.
ps iemand nog een lekker recept voor diabetes cupcakes??

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

2

Re: Diabetes en ouwel print hulp gevraagd

i.p. maakt het geen verschil uit voor mensen met diabetes. Als je ze zou vullen zou ik dat doen met bv bbr met lemoncurd en ook het afsmeren met lemoncurd. (is toch minder suikerig dan bc) Men moet rekening houden met het aantal koolhydraten dat in een gerecht/gebak zit.

Mensen met diabetes weten wat ze het beste wel of niet kunnen eten. (al dan niet bijspuiten, een i.p.v. 2 stukjes nemen,...)

3

ik kan je helpen aan printen op ouwel je kunt me mailen als je wilt

4

Volgens mijn informatie hoeven diabeten tegenwoordig inderdaad geen suikervrij gebak meer te eten hoor; daar zitten meestal ongeveer net zoveel koolhydraten in als in 'gewoon'  gebak!
Gewoon een kleiner stukje nemen....

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Mijn oma heeft diabetes en die eet alles :P.
Maar als ze er speciaal om vragen zal het wel nodig zijn om iets aparts te maken lijkt me.

6

Mijn man heeft ook diabetes en eet ook alles hoor.
Ze moeten alleen de koolhydraten tellen en rekening houden met spuiten als ze erg zoet eten maar een gewoon stukje taart zou geen probleem moeten zijn.
Succes.

Groetjes,
Susan

7 Laatst bewerkt door cassie (14-12-2008 22:34)

De diabeet artikelen en recepten bevatten meestal wel evenveel calorieen, maar minder koolhijdraten om een piek te voorkomen. Als ze spuiten kun je die piek voorkomen , als het mensen zijn die alleen tabletten gebruiken dan is dat moeilijker.
Een diabeet hoeft tegenwoordig niet helemaal zonder suiker , maar wel met mate.
Het gaat uiteindelijk niet alleen om de suiker, het gaat om koolhijdraten, dit is bijv. ook bloem, brood , pasta, aardappelen etc.
Je cakedeeg bestaat dus ook uit koolhijdraten, dat kun je dus niet vervangen.
Marsepein zit meestal net iets minder suiker in dan fondant, maarja is weer vetter en dat zet zich in het lichaam om in hetzelfde als suiker dus maakt uiteindelijk nog niet veel uit.
Meestal probeer ik rekening te houden met de vulling, idd. jam en bbr. of fruit en als dat uit blik komt dan blikjes op eigen sap, niet op siroop.
Ik heb wel eens speciale marsepein gehad, maar vond het niet echt lekker.
Eet dan meestal een klein stukje, en ja als ik een 'slechte' dag heb laat ik de marsepein liggen!

Je kunt ook kleine stukjes suikervrije chocolade door je beslag doen ofzo. Is best lekker , en geen koolhijdraten!!

8

Bedankt dames voor alle tips.
Zoals het er nu uit ziet ga ik bij de 3molens in rotterdam speciale cakemix halen zonder suiker en laat ik Riet de ouwel printen. Ik denk day ik bovenstaande adviezen ga gebruiken voor het afsmeren.

Groetjes van Moniek
Voor een lekkere taart is altijd wel een gelegenheid (te bedenken).

9

we hebben inmiddels komtakt via de mail komt helemaal goed