1

Onderwerp: basket wave materiaal

Ik heb een vraag over basket wave. Ik wil een bloemenmandje maken van een 12 cm ikea bolletje en dat bovenop een 2 laags stapeltaart zetten die ik ook met bloemetjes wil versieren.
Ik wil het geheel op locaite (mijn opa's huis voor zijn verjaardag) op elkaar zetten.

Nu vraag ik me af waar ik de basket wave van zal maken. In zet het bolletje op zijn kop en dan bespuit je dat. Dan omdraaien en bloemetjes erop.

Botercreme lijkt me het makkelijkst spuiten maar hoe moet ik dat dan omdraaien om bovenop te zetten zomder dat ik mijn vingers in het patroontje zet tijdens het vasthouden. Ook mee nemen en op de taart krijgen lijkt me lastig.

Ik zal ook aan bruine chocola te denken want dat wordt harder. Heeft iemand van jullie hier ervaning mee?
Of heeft iemand tips over hoe ik dit aan zal pakken?

Re: basket wave materiaal

Een gespoten basket weave kun je maken van botercreme met een speciaal spuitmondje,maar lijkt mij wel moeilijk om het op een bolletje te doen,je kunt het naderhand natuurlijk niet omdraaien want dan moet je het vastpakken en dat zie je dan weer!!Misschien een gewoon klein rond kapseltje en dan gewoon de zijkanten spuiten!!

3

Re: basket wave materiaal

of met icing spuiten die wel hard wordt