Onderwerp: beginnersgeluk!!
Hoera, heb net mijn eerste biscuit gemaakt, met het recept van de site en.....hij is zoooooo mooi!! haha....
zou het beginnersgeluk zijn??
Ik kan het beste wachten met vullen en opmaken tot morgen of niet??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » beginnersgeluk!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoera, heb net mijn eerste biscuit gemaakt, met het recept van de site en.....hij is zoooooo mooi!! haha....
zou het beginnersgeluk zijn??
Ik kan het beste wachten met vullen en opmaken tot morgen of niet??
Ik maak een biscuit gewoon dezelfde dag af. Goed af laten koelen, en als het klaar is, in de vriezer zetten, tenzij je het meteen nodig heb. Als je wacht met vullen is de biscuit al een dag oud. Als je het meteen afmaakt en invriest is het lekker vers als je het ontdooit.
ik en het bisquit recept zijn niet zo'n goede vrienden
ik heb dan ook mijn 20 kilo zakken mix
dus waarchijnlijk heb jij gewoon bisquit talent
zelf wacht ik wel meestal een dagje (als ik geen haast heb )
maar als je hem in een afgesloten zak (ik gebruik altijd pedaalemmerzakken)of bak doet
wordt hij ook lekker zacht/luchtig en kun je straks (ongeveer een uurtje of twee )nog lekker beginnen
zou het beginnersgeluk zijn??Ik kan het beste wachten met vullen en opmaken tot morgen of niet??
Nou, lijkt zeker op beginnersgeluk. Fijn dat het zo goed ging.
Wel ben ik heel benieuwd hoe hoog je taart nu is geworden.
Bij mij lukken ze ook wel, maar via dit recept blijven ze erg laag.
Dus ik gebruik nu een ander recept.
Ik en het recept zijn ook geen goede vrienden, dus ik gebruik ook altijd mix van de webshop. Beginnersgeluk of je hebt gewoon baktalent
Als je een biscuit een dag laat rusten wordt hij lekkerder en is hij makkelijker te verwerken.
Noelle je zou eens mijn recept moeten proberen. Die lukt nog beter en smaakt nog veel beter dan de bescuit mix;) Heb een eigen draad onder recepten waar ik al mijn recepten plaats.
Gelukkig dat het bij jou zo goed ging!
Ik heb net ook weer gebakken, nou met recept van mosovischgebakmix, ik vind het een misbaksel hoor, gelukkig had ik nog een misbaksel in de vriezer en kan ik ze stapelen, dan lijkt het nog wat. Baal er wel van!
hmmm noelle zei al dat mijn taart wel wat laag is geworden. Hij is 4,5 cm hoog.
Maar hij is in ieder geval niet ingezakt!!
Heb net sinaasappelcreme gemaakt voor de vulling en ga hem decoreren met ganache...haha...je meot toch ergens beginnen.
Wil als mijn zoontje 1 wordt, een kikker-taart maken (kikker van max velthuys)
Moet nog wel een hoop leren, wanneer gebruik je welke vulling en wanneer gebruik je marsepein of iets anders....zijn er ook winkels die dat soort dingen verkopen....behalve deze site.....allemaal nog uitzoeken
alle tips zijn welkom!!
Marsepein kan je het best wel in een webshop kopen.
Soms op de markt te koop, maar die is anders van kwaliteit, en minder goed voor taart bekleden.
Wel kan je bv. ook kiezen om marsmellowfondant zelf te maken, en daar de taart mee bekleden. Is vrij makkelijk, en goedkoper.
Welke vullingen? Wat je lekker vindt. Alleen even opletten, als het een taart is die niet in de koelkast bewaard kan worden, dan liever geen melkproducten gebruiken.bv. slagroom, kwark, mascarpone.
Wordt hij wel in de koelkast bewaard, dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
Wanneer marsepein? Is ideaal om de taart te bekleden, en te puzzelen.
fondant kan ook prima, maar puzzelen iets minder makkelijk.
Boetseren doe ik liever met fondant, maar is echt heel persoonlijk.
Dus zelf uitproberen, wat je zelf het best vind werken.
heb hem inmiddels geproefd en hij was best lekker, niet droog en de combi sinaasappel choco was heerlijk!!
Op naar de volgende, en we gaan elk biscuit recept proberen!!
wanneer mag je de taart niet in de koelkast bewaren dan??
Dat mag altijd, maar soms kan dit niet, bv. te kleine ruimte in koelkast,
Of hij staat een paar uur te showen als bruidstaart, voor hij aangesneden wordt.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » beginnersgeluk!!