1

Onderwerp: Opeten of niet?

Op sommige taarten staan werkelijk de mooiste figuren geboetseerd, en sommige figuren zijn best groot. Nou vraag ik me af of jullie de poppetjes/beestjes/vul-maar-in die je op je taart zet ook daadwerkelijk opeten? Het lijkt mij niet zo lekker, zo'n hele hap marsepein eigenlijk, maar weggooien is ook veel te zonde! Wat doen jullie?

2

Re: Opeten of niet?

Je kunt ze ook bewaren onder een stolp....

Groetjes Marlies.

3

Maar wat doe je er dan mee? Het blijft niet eeuwig goed lijkt me.

4

Nou, misschien niet eeuwig, maar wel bijna ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

:think: Maar hebben jullie dan een stolp met een lading poppetjes en dergelijke eronder in huis staan? :O

6

Nee, dat vind ik het leuke van taart decoreren: je hoeft niets te bewaren. Daarom zijn mijn decoraties altijd volledig eetbaar, geen prikkers of niet-eetbare glitters. Over het algemeen wordt bij mij ook alles opgegeten, er zijn er altijd wel die w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

ik heb een vitrine kast waar een deel figuren instaan.
Wat mijn klanten doen met de decoratie weet ik niet. Weet van een paar dat ze dat ook mee naar huis nemen hihi

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

8

als ze op een kindertaart staan, mag bij ons het jarige kindje het opeten. Ik heb ze hier eingelijk nog nooit horen klagen :lol:

9

Kinderen willen het meestal wel opeten. Ikke ook :Y, ik ben namelijk dol op marsepein :Y, dus ik lust best zo'n homp :D

Maar meestal bewaar ik het onder een stolp. Ik heb inderdaad verschillende stolpen in huis staan met een gevarieerde verzameling boetseersels.

Of het eeuwig goed blijft weet ik niet (ik heb eeuwig nog nooit uitgeprobeerd :+) maar wel heeeel lang.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Ik eet zo'n homp ook met gemak op hoor.

Groetjes, Elly

11

:S brrrrrrr dat vind ik zooo vies.......zelfs de marsepein/fondant moet bij mij zo dun mogelijk op de taart... dan is het wel te eten ;)

Groetjes Tien

12 Laatst bewerkt door Carin (12-12-2008 23:11)

Nou ik bekleed m´n taarten lekker dik!
Ten eerste vind ik dat veel mooier en ten tweede, tsja, ik vind het ook wel erg lekker!
Mijn kinderen hebben het duidelijk niet van een vreemde :lol:

Ik heb het overigens alleen maar over marsepein. Fondant vind ik zooooo vies :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep