1

Onderwerp: stapelen en bewaren

De zoekfunctie doet het niet dus dan maar even zo:

Ik heb gisteren voor het eerst mmf gemaakt. Als ik mijn taart heb bekleed kan ik hem in de koelkast bewaren op de warmste stand. Bij vulling zonder melkproducten kan het ook buiten de koelkast. Wordt de mmf dan niet te hard? Met een proefbloemetje gisteren... die was de volgende ochtend hard geworden. Ik ben van plan om een bosvruchtenbavarois te gaan gebruiken..

Omdat ik ook een beginner ben vroeg ik mij af hoe ik een taartbodem van 20 cm kan maken (voor onder de 2e taart van de de stapel..) Kun je die zelf maken, waar kan ik er 1 kopen of heeft iemand suggesties..? lijkt me niet slim om alleen maar stokjes (kitkat) te gebruiken toch?

Groet van Danielle

2

Re: stapelen en bewaren

Als je niet wilt dat de mmf hard wordt kan je de taart in een luchtdichte taartdoos bewaren bv. die van Tupperware.

je laatste vraag snap ik niet helemaal wat je bedoelt.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

3

Taartbodem heb ik altijd kant en klaar, maar volgens mij kan je het ook van karton maken, beplakken met bakpapier???

4

Als je niet wilt dat de mmf hard wordt kan je de taart in een luchtdichte taartdoos bewaren bv. die van Tupperware.

Hoe doe ik dat dan met een 2 lagen taart??

Taartbodem met bakpapier beplakken is een goeie, ga ik proberen!

5

Als ik het goed begrijp is het dus het beste om 3 dagen voor de bruiloft de taart helemaal te maken (ook bekleden) en in een kartonnen doos in de koelkast te bewaren op de warmste stand??

3 dagen van tevoren???

Dat zou ik zeker niet doen!
Je kunt hem wel een dag van tevoren maken en in de koelkast bewaren.

Groetjes Renske

7

Zou hem ook op het laatste moment maken. Je kunt de decoraie natuurlijk al wel eerder maken. Dan hoef je hem de dag ervoor alleen nog maar op te maken.
Succes! We zien hem wel in de parade!

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

8

Dank jullie wel voor de tips!

Ik maak alles van te voren gewoon klaar en vul en bekleed hem de dag voor mijn bruiloft.. (mag ik wel heel vroeg op staan hahahaha.. :p) Gaat vast lukken!

Spannend!