Onderwerp: waarom mmf dag laten liggen
Ik lees regelmatig over mmf dat jullie die een dag in de folie gepakt laten liggen.
Waarom is dat? Waarom niet meteen verwerken? (Ik heb dat nu 2x gedaan en dat ging eigenlijk prima)
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » waarom mmf dag laten liggen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik lees regelmatig over mmf dat jullie die een dag in de folie gepakt laten liggen.
Waarom is dat? Waarom niet meteen verwerken? (Ik heb dat nu 2x gedaan en dat ging eigenlijk prima)
Geen idee, maar ik zou juist iedereen aanraden om het meteen te gebruiken.
Ik heb het de eerste keer dat ik het maakte een paar dagen laten liggen en het was ontzettend droog geworden. Terwijl als ik het meteen gebruik, het prima is!
Ik gebruik het ook altijd meteen!!
Maar gebruik het ook wel eens een paar dagen later,en warm het dan eventjes op in de magnetron,dan word het weer soepeler!!
De mmf waar ik tylose doorheen doe gebruik ik wel voor langere tijd, maar voor het bekleden van de taart maak ik altijd verse mmf. Rolt makkelijker uit en scheurt dan ook minder.
Ik herken deze problemen niet hoor! Ik maak het gewoon voor het gemak altijd vantevoren, berg het op in een stevige diepvrieszak en dan in een plastic bak met deksel, kan het nog maanden hierna gebruiken, even in de magnetron, goed doorkneden en bekleden maar!! Nooit scheuren of problemen met uitrollen!
Ik heb nog nooit gelezen dat je het zou moeten laten liggen, hoor!
Als je het makkelijk kun je best zoals Kokkie zegt wat meer maken en bewaren ( hoewel het bij mij dan ook wat uitdroogd: even in de magnetron, wat crisco en klaar is kees), maar het wordt er zeker niet beter van, denk ik.
Als je wilt gewoon meteen gebruiken dus.
Dus toch meteen gebruiken.
Bedankt voor jullie reacties.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » waarom mmf dag laten liggen