1

Onderwerp: kleine bakvorm met spoed gezocht

Wie weet toevallig waar ik een kleine bakvorm van rond de 15cm kan vinden?
Ik heb ze in meerdere webshops gezien maar dat is niet haalbaar voor 31 dec. dus het liefst in een winkel. (Misschien dat iemand er 1 ergens heeft zien liggen)

Ik merk gewoon dat de kleinste 22cm bakvorm te groot is voor ons, elke keer moet ik de helft weggooien van de taart of ik moet hem opeten (niet erg maar na een jaar ofzo zal dat vast zijn tol eisen hahahaha)

2 Laatst bewerkt door wietske (28-12-2006 21:24)

Re: kleine bakvorm met spoed gezocht

Heb je al bij Piece of Cake in Purmerend gekeken. Gewoon even naar ze bellen, dan weet je zeker dat je niet voor niets rijdt ;) En anders in Amsterdam, mmmm ben even de naam krijt, vlakbij de ALbert Cuyp zit ie, oh ja Duikelman. Die heeft nll. veel van Wilton en ik denk ook wel bakblikken alhoewel ik dat niet zeker weet. Ben er nl. zelf jammer genoeg :( nog nooit geweest !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

hoi,

bij de hema hebben ze een kinderbaksetje daar zit een kleine ronde in en een klein cakevorm.
ik vind ze super , de deegroller heb je niets aan maar de rest is goed te gebruiken
succes ermee

gr. monica

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

4

dat wilde ik ook net zeggen van de hema, die kindersetspringvorm is 11 cm en dan is er ook nog een ronde springvorm van 16 cm.

5

Ok, Purmerend is weer iets te ver zonder auto met twee kinderen in je kielzog. Maar ik bel ze morgen even, de kids zijn er overdag niet dus mooie gelegenheid om op en neer te gaan. Maar ik ga zeker ook even bij de Hema kijken morgen. Duikelman loop ik morgen ook wel even langs op weg naar de Hema. Bedankt voor jullie tips.

6 Laatst bewerkt door Jozien (30-12-2006 01:13)

Haha, ik gebruik die kleine deegroller juist veel, bij het uitrollen van marspein voor puzzeltaarten!

Ik heb trouwens ook bij de HEMA een vorm van 18 cm rond gekocht, dit is een 'gewone', geen kindervorm. Ik gebruik hem als stapeltaartbovenkant bij een 24cm ondertaart.

Groetjes, Jozien.

sorry, ik zei 18 cm, maar mijn HEMA-bakvorm is 16 cm

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Ik zag laatst bij de marskramer een springvorm van 18 cm.

Groetjes,
Irene

8

Wat ik wel jammer vind van die kleine springvormpjes dat ze zo laag zijn. Eigenlijk moet je er dan 2 hebben om ze tegelijk te bakken zodat je ze kan stapelen.

Groetjes, Wietske

9 Laatst bewerkt door Jozien (28-12-2006 21:58)

Ik doe gewoon een reep bakpapier van ong. 10 cm breed in de vorm. Ik vul m tot de ijzeren rand, niet hoger, anders gaat het mis. Maar dan rijst ie mooi tot de gewenste hoogte...

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Ja, inderdaad dat is nou inderdaad een super idee. Ach ja, af en toe denk ik v

Groetjes, Wietske

11

Ja, ik heb die van 15 cm. Geen flauw idee waar ik die gehaald heb, heb die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Maar ik denk dat speciaalzaken zoals Hoying (weet niet of die zaak alleen in Eindhoven zit ) ze misschien heeft.

12

Jozien schreef:

Ik doe gewoon een reep bakpapier van ong. 10 cm breed in de vorm. Ik vul m tot de ijzeren rand, niet hoger, anders gaat het mis. Maar dan rijst ie mooi tot de gewenste hoogte...

Ik snap niet wat je hier bedoeld! Ben ik blond????? Of is het gewoon al laat en ben ik niet zo vlot van begrip meer....

Groetjes Chantal

13

Hoi,

Je kunt ook even op de webwinkel van Piece of Cake kijken daar staan springvormen van 12cm, 16 cm, 18 cm etc. er staan er genoeg

http://piece-cake.nl/easyshopmaker/

Succes

14

bedankt allemaal voor de tips etc. zeker weten dat ik er morgen 1 zal vinden.

15

Hoi,

Bij de Blokker hebben ze goede ronde springvorm van alle maten !!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

16

Manika, ik had al bij blokker gekeken maar de kleinste was 22cm...die is helaas te groot voor ons. Maar bedankt voor je reactie.

17 Laatst bewerkt door Jozien (30-12-2006 01:12)

Hihi Chantal,

Wanneer ik het nog eens lees, snap ik dat het niet meteen duidelijk is. De rand van mijn 16 cm bakvorm is ongeveer 4 cm hoog. Om de taart wat hoger te krijgen, knip ik een reep bakpapier van ong 8 a 10 cm hoog die rondom in mijn vorm past. Ik vet eerst de rand in en dan plak ik het bakpapier rondom. Door het bakpapier kan het deeg boven de rand uitrijzen, zonder dan het over de rand loopt. Het blijft netjes in dezelfde vorm rijzen. Wel vul ik de vorm niet hoger dan 4cm (waar de ijzeren rand ophoudt) omdat hij anders niet meer mooi in model blijft.

Groetjes, Jozien.