1

Onderwerp: Schilderen met zilver en goud

Ik heb uit de webshop de Squires Kitchen edible gold en silver.
Ik wil hiermee mijn marsepeinen sterren gaan schilderen voor op mijn oud en nieuw taart. (heb marsepein al lichtgrijs en lichtgeel gemaakt)

Heeft iemand een idee hoe het precies moet? Ik had ergens gelezen dan je het kan vermengen met alcohol (ik heb een mini flesje wodka gehaald) en dan schilderen.
Ik heb al geprobeerd of ik een goede beschrijving kan vinden van hoe het moet, maar kan niks vinden....

Wie heeft dit al eens gedaan?

Ik ben nu maar gewoon begonnen, heb het poeder vermengd met wodka (het blijft een beetje bruisen??) en 1 laagje over mijn sterren geschilderd. Ik vind het nog niet zo intens. Kan ik  er direct nog een keer overheen of moet ik een tijdje wachten??

Wie weet raad?

Groetjes Chantal

2

Re: Schilderen met zilver en goud

Hoi, het ligt er ook een beetje aan hoeveel verf en hoeveel wodka je hebt gemengd, hoe dunner de verf hoe minder dat het dekt. Bij mij is het meestal snel droog en kan ik het nog een keer overschilderen om de kleur dekkender te maken.

3

Hoi Annelies, dank je, ik ga het nog een keer proberen.
Misschien dekt het nu meer!
Heb jij toevallig enig idee of die sterren nog lekker smaken?
Als je ze 2 of 3 keer heb beschilderd?? Zou natuurlijk zonde zijn van mijn taart, ik maak een taart met een heleboel zilveren en gouden sterren!!

Groetjes Chantal

4

Ik heb het eigenlijk alleen op fondant geschilderd, dat vind ik zonder verf ook al niet lekker. Maar als je het tegelijkertijd met een hap biscuit met vulling neemt proef je het niet vind ik.

5 Laatst bewerkt door Biezsum (28-12-2006 19:24)

Hoi Chantal,
Ik heb de poeder er tot nu toe alleen met een kwastje opgesmeerd, daarmee bereik je ook een heel intense kleur vind ik. Wel bepoeder ik het meteen nadat ik de marsepein gekneed en gerold heb, dan is ie nog wat vochtig van je handen. Daarna laten drogen en evt. nog een laagje. De kleurpoeders smaken zelf niet dus daar heb je geen last van (met alcohol weet ik dat dus niet). Ik heb die zilveren kerstbal (zie forum showoff/ op mijn site onder 3D) er ook mee gedaan.

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

Hoi hoi!
Ik heb op mijn gothic rock taart het goud met cointreau gemengd, gaat ook prima. Wat ik doe is een mooie klodder goudstof nemen, en dan met een spuitje (zo een voor medicijnen) een heel klein beetje alcohol erbij. Op een gegeven moment is de alcohol dan verdampt maar dan doe ik er weer een beetje alcohol bij. Het wordt dan weer gewoon verf. Bij mij dekte het prima in

7

Dank je, dan denk ik dat ik het te dun heb gedaan! Te veel wodka en te weinig poeder!