Onderwerp: Buttercream taart
Ik kreeg een mail om een botercr
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Buttercream taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik kreeg een mail om een botercr
hoi, ik heb al een paar botercreme taarten gemaakt. mijn schoonmoeder houd niet van taarten met een velletje . Maar als je hem eerst helemaal insmeert met botercreme en je zet hem in de koelkast en je gaat er daarna overheen met een warm palletmes dan word hij wel glad hoor. Zorg dat er geen kruimels liggen want dat is een crime. Op de site van wilton kan je veel tips lezen. en vertel ook dat ze hem ruim van te voren uit de koelkast moeten halen anders is de botercreme veel te hard en proef je de smaak niet.
Ik heb ook al eens een botercreme taart gemaakt. Mijn tip is om te proberen het niet al te dik te doen (al doe je het vaak wel dikker dan het normale afsmeren voor onder fondant), want anders wordt het gauw te machtig. Ook hiermee opletten voor wat betreft de vulling (dus niet te machtig), ik zou niet snel een botercreme met smaakje als vulling gebruiken op zo'n taart, maar meer een lichtere, bijv fruit of iets frissigs. Oh ja, je kunt het vrij strak afsmeren met de scrapers die bij de Welkoop te vinden zijn (bij bakproducten) en ook met een mes gaat het super. (eerst botercreme aan de taart smeren en zo glad mogelijk, opstijven in de koelkast. Dan weer uit de koelkast, mes warm maken onder de hete kraan (en afdrogen) en dan weer strak strijken. Dit een paar keer herhalen....Met die Blokkermodel-mondjes kun je ook wel een goed randje maken hoor...
De kleuren vind ik moeilijk....lichtgroen met bruin.......euhm...wit staat altijd goed, of lichtblauw. Moeilijk....
Succes! Ben benieuwd naar het resultaat, want zulke taarten zie je hier niet vaak!
hoi, ik heb al een paar botercreme taarten gemaakt. mijn schoonmoeder houd niet van taarten met een velletje . Maar als je hem eerst helemaal insmeert met botercreme en je zet hem in de koelkast en je gaat er daarna overheen met een warm palletmes dan word hij wel glad hoor. Zorg dat er geen kruimels liggen want dat is een crime. Op de site van wilton kan je veel tips lezen. en vertel ook dat ze hem ruim van te voren uit de koelkast moeten halen anders is de botercreme veel te hard en proef je de smaak niet.
Doe jij het dan dik besmeren? Hoe dik ongeveer? Je moet natuurlijk het kapsel niet meer zien. Met kruimels had ik inderdaad geen rekening gehouden, thanks
Ik ga eens op de site van Wilton neuzen.
Ik heb ook al eens een botercreme taart gemaakt. Mijn tip is om te proberen het niet al te dik te doen (al doe je het vaak wel dikker dan het normale afsmeren voor onder fondant), want anders wordt het gauw te machtig. Ook hiermee opletten voor wat betreft de vulling (dus niet te machtig), ik zou niet snel een botercreme met smaakje als vulling gebruiken op zo'n taart, maar meer een lichtere, bijv fruit of iets frissigs. Oh ja, je kunt het vrij strak afsmeren met de scrapers die bij de Welkoop te vinden zijn (bij bakproducten) en ook met een mes gaat het super. (eerst botercreme aan de taart smeren en zo glad mogelijk, opstijven in de koelkast. Dan weer uit de koelkast, mes warm maken onder de hete kraan (en afdrogen) en dan weer strak strijken. Dit een paar keer herhalen....Met die Blokkermodel-mondjes kun je ook wel een goed randje maken hoor...
De kleuren vind ik moeilijk....lichtgroen met bruin.......euhm...wit staat altijd goed, of lichtblauw. Moeilijk....
Succes! Ben benieuwd naar het resultaat, want zulke taarten zie je hier niet vaak!
Ok
ik smeer het toch wel redelijk dik in want anders ziet het er niet uit. Je maakt gewoon de botercreme niet zo heel zoet dan is het heel lekker. ik bedoelde eigenlijk deze site www.bakedecoratecelebrate.com . Ik heb op die ene botercreme taart trouwens chocolade rozen gemaakt met kneedbare chocolade
ik smeer het toch wel redelijk dik in want anders ziet het er niet uit. Je maakt gewoon de botercreme niet zo heel zoet dan is het heel lekker. ik bedoelde eigenlijk deze site www.bakedecoratecelebrate.com .
h
ik had mijn berichtje net ff aangepast, maar ik heb ook wel eens chocolade rozen en bloemen gemaakt van kneedbare chocolade
http://www.cakecentral.com/modules/copp … y_cake.JPG
http://www.cakecentral.com/modules/copp … erCake.jpg
http://www.cakecentral.com/modules/copp … lsCake.jpg
Je moet wel ingelogd staan bij cakecentral.com om ze te kunnen zien...
Ik vind het niet echt mooi, maar ter inspiratie!
Succes Martinique!
*edit* En nou werkt het nog niet geloof ik....
Maar als je op citeren drukt dan zie je wel de hele link, als je die knipt en in je balk plakt dan gaat het geloof ik wel.... Lekker ingewikkeld !
Hoi
Ik werk voornamelijk alleen met buttercream om mijn taarten te versieren en ik moet wel zeggen dat het niet makkelijk is maar nu lukt het mij aardig om de cake goed te maskeren, ten eerste moet je een goede buttercream hebben want anders wordt het maskeren echt niet mooi die van Wilton is goed, en mischien deze video van you tube jou een beetje kan helpen, er zijn nog veel meer maar gewoon om jou een idee te geven
http://www.youtube.com/watch?v=lw92AXYARUQ
Greetings Spices
ik had al eens gelezen over bekleden met botercreme en schone verfroller
en darlene heeft dat al gedaan, hier is haart aart:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8066
succes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Buttercream taart