1

Onderwerp: taart bevroren bekleden?

Hallo,

Ik heb al een tijdje een taart in de vriezer zitten die is gevuld en afgesmeerd met bc. Nu is gisteravond de kleine meid (moet geboortetaart worden) geboren. Ik heb vanmiddag de taart uit de vriezer gehaald, hij is nog niet helemaal ontdooit. Zouden jullie het aandurven om deze nu al te bekleden?

groetjes Wendy

2

Re: taart bevroren bekleden?

Hmmm :think: dit zou ik ook graag willen weten..

Dus als je het niet erg vind, lees ik ff mee...

KuZz

3

Ik heb dit wel eens gedaan maar vond het zelf geen succes. Eenmaal bekleed ging de fondant  behoorlijk zweten en voelde heel plakkerig. Als je de tijd hebt zou ik ervoor kiezen om hem toch helemaal te laten ontdooien.

Groetjes Fatima

Ik heb het toch maar gedaan en de gok heeft goed uitgepakt. De taart was al redelijk aan het ontdooien, dat dan weer wel. Ik heb 'm zojuist weggebracht en ook nu zat alles er nog netjes op/aan zoals ik 'm gisteravond heb weggezet.

Wendy

5 Laatst bewerkt door witje75 (08-12-2008 22:25)

O eng zeg, had zelf van de week ook zo'n taart uit de vriezer gehaald.
Toen hij half ontdooid was in de koelkast, zag je er veel waterdruppeltjes op zitten.
En ik heb hem maar buiten de koelkast nog wel 5 uur laten drogen.
Toen pas durfde ik bekleden, en nog ging hij beetje zweten. Niet dat het niet op z'n plaats bleef, maar ging wel aardig glimmen. Was marsepein trouwens.

Nu ben ik wel benieuwd, zaten er bij jou ook van die waterdruppeltjes op?

6

Als alleen de binnenkant van de taart nog bevroren is gaat het goed. Is de hele taart nog bevroren, geeft de taart veel vocht af op fondant/marsepein waardorr die gaat zweten.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

nee, ik heb geen waterdruppeltjes gezien.

8

dat is vreemd, zou het dan toch aan het soort bc. liggen? Ik had merinquebc.
Wat heb jij gebruikt?

bc 1:1 (dus niet de mix)