Onderwerp: Familieproductie voor de Sint
Eigenlijk was ik het niet van plan: nog tussen alle sintdrukte door een taart te maken.
Maar....mijn net 4 jarige oudste vindt het taartgebeuren zo mooi allemaal (hij wil later bakker worden....ooo wat vreselijk (*not*) en kent de begrippen fondant, paletmes en botercreme alvast
) dat hij vanmiddag stond te springen van blijdschap toen ik hem beloofde toch samen een pietentaart te maken. Hij heeft hem zelf getrempeerd en gevuld. Ik heb hem afgesmeerd. Daarna samen bekleed (wat een ruzie met dat brickmatje zeg, iemand nog tips hoe je die bakstenen netjes naast en boven elkaar krijgt bij een langere lap fondant?) en toen samen pietjes geboetseerd. Hij vond het prachtig en is een half uur bezig geweest met uitrollen en oogjes maken voor me.
En toen schoof zomaar mijn echtgenoot aan tafel, eiste een matje op en ging een Sint puzzelen. Ik heb in een scheur gelegen. Wat een gezelligheid aan tafel.
Goed, het is geen enorme schoonheid naast alle prachtige (sint)taarten die ik hier weer voorbij heb zien komen, maar vond het zo leuk om samen te doen dat ik hem toch wilde showen. Let dus maar niet op de foutjes please
.
Morgen wordt 'ie soldaat gemaakt, dan vieren wij pakjesavond.
Fijne sinterklaas allemaal!