1

Onderwerp: welke marsepein voor 'zelf kleuren'

Vooralsnog heb ik gekleurde marsepein besteld, maar nu wil ik graag zelf gaan kleuren. Ik heb al gezocht, maar vind geen antwoord op mijn vraag.

1] Als ik de gewone Funcakes Blanke marsepein bestel, in hoeverre heb je dan 'last' van het gelig zijn bij het kleuren? Als het zo is dat je bij de Extra Blanke marsepein frissere kleuren mengt is dat natuurlijk een betere optie.

2] Werkt Sugarflair Superwhite Icing Whitener ook goed op de Funcakes, of doet 'ie het alleen goed op de extra blanke?

Kom maar op met jullie ervaringen? :)

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

2

Re: welke marsepein voor 'zelf kleuren'

1] ik zou voor de extra blanke marsepein gaan. die andere is toch wat geler.
2] geen idee, heb dat nog nooit gebruikt. ik heb een potje witte kleurstof gekocht, dat werkt ook wel goed.

3

oja, deze maand is de gekleurde marsepein wel in de aanbieding in de webshop! nog goedkoper als de gewone marsepein.

4

Je kan geen lichtblauw maken met de gewone, wordt door het gele dus groenig.
Zelf heb ik een bruidstaart gewit, en had daar een heel potje voor nodig, om de  extra blanke aardig wit te krijgen.
Eerst had ik de gelere, en die geprobeerd, wordt wel witter, maar heb je nog veel meer voor nodig.

5

Als je lichtblauwe marsepein wil maken, kleur je het eerst met bijv. Royal blue blauw, en dan wat wit van Sugarflair erbij en je hebt een prachtige blauw hoor.

Ik vind trouwens absoluut niet dat Funcakes moeilijker (op licht blauw na dan, maar dat is met de extra-blanke ook lastig) kleurt, geen verschil ik 'frisheid' van kleuren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik vind het poeder super goed werken. En had helemaal niet veel nodig met de gewone marspein. Je moet bij het mengen inderdaad wel rekening houden met de al gelige kleur maar heb er zelf nog geen last van gehad.

Succes!

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

Marianne schreef:

Ik vind trouwens absoluut niet dat Funcakes moeilijker (op licht blauw na dan, maar dat is met de extra-blanke ook lastig) kleurt, geen verschil ik 'frisheid' van kleuren.

Ben ik het helemaal mee eens, gebruik altijd funcakes

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik snap eigenlijk niet waarom ze geen Funcakes marsepein in wit kunnen krijgen. Hier in Noorwegen verkopen ze spier wit marsepein waar je hele mooie pastel kleuren mee krijgt en ook een bruidstaart helemaal wit mee kan krijgen.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

9

Lady_Sharon schreef:

Ik snap eigenlijk niet waarom ze geen Funcakes marsepein in wit kunnen krijgen. Hier in Noorwegen verkopen ze spier wit marsepein waar je hele mooie pastel kleuren mee krijgt en ook een bruidstaart helemaal wit mee kan krijgen.

daar sluit ik me bij aan, dat is erg jammer, en het scheelt een hoop kleuren.

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

10

Jeetje, moeten we allemaal naar Noorwegen verhuizen? Zou het niet makkelijker zijn als ze dat gewoon hier ook zouden verkopen?!?!

11

tipseytaartje schreef:
Marianne schreef:

Ben ik het helemaal mee eens, gebruik altijd funcakes

Vind ik dus ook, behalve als je wit of lichtblauw nodig hebt. Dan ga ik toch voor de extra blanke .