1

Onderwerp: marsepein of fondant?

hallo allemaal!

in een ander topic al gemeld weer terug te zijn en ben even bezig met het plaatsen van een bestelling. heb totaal niets meer in huis, en voorheen deed ik alles met alleen marsepein. maar waar decoreren jullie mee? de eerste basis lap gewoon marsepein, en dan de decoratie ook met marsepein of fondant doen?want zie dat een kleurenset fondant toch wel een stukje voordeliger is, als ik goed kijk!

wat zijn de voors en tegens?

tis heel erg maar zit nu al te bedenken met welk excuus ik voor welke gelegenheid een taart zal maken:D

groetjes!

taarten uit Hilversum!

2

Re: marsepein of fondant?

Welkom terug dan maar!

Ik heb vanwege allergie voor fondant gekozen, en nog nooit met marsepein gewerkt, maar het is natuurlijk maar net wat je zelf fijn vind!

Ik vind de mmf uit de webshop heel erg lekker werken,
maar de RegalIce gaat ook goed!

Aan jou dus de keus!

En als je met de zoekfunctie even zoekt,
kom je genoeg topic's tegen met voor en tegens,
en de meest verschillende meningen/ervaringen,
dus probeer gewoon eens de fondant!

En dat van die excuses ken ik...haha!

3

Ik gebruik meestal marsepein, kleurt feller en vind ik gewoon veeeeeeel lekkerder!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

4

Ik gebruik ook altijd marsepein. Heb niks tegen fondant, werkt prima, smaakt ook goed - maar ik vind het toch net iets te zoet.
Ik heb ook gewoon meer vraag naar marsepein en vind het zelf ook wel ietsje lekkerder. Marsepein werkt ook heel erg fijn en kleurt goed. Ik betaal graag iets meer, ik verdien het meeste ervan toch terug :P

Groetjes Laura!

5

Net wat lekker vind, marsepein kleurt mooi, en heeft een specifieke smaak, fondant is neutraler van smaak, ik maak vaak marshmallow fondant zelf , een rot werkje , maar dochter lief vind dit lekker, het kleurt slecht.........

6

Marsepein! Vinden we hier het lekkerst en kleurt inderdaad goed en snel, zonder gebruik van teveel kleurstof. Voor de kinderen maak ik wel een mmf, die vinden dat vaak lekkerder.
Voor decoraties gebruik ik ook wel eens fondant, vooral boetseerwerkjes. Puzzelen dan weer liever met marsepein.

Succes met je taart, de gelegenheid komt vast heeeel snel!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

De taarten die ik heb gemaakt heb ik bekleed met marsepein, de laatste echter bekleed met een mengsel van fondant en marsepein!

En een gelegenheid voor een taart? Elke reden is goed!!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

8

Ik gebruik eigenlijk altijd een combi van marsepein en fondant. De (subtiele) smaak van marsepein en door de fondant wat beter kneedbaar.
RegalIce kan ik niet echt aanraden, de Bakels fondant is echt veel lekkerder.

9

Ik ben begonnen met fondant maar ga nu toch meer over op marsepein.
Marsepein bekleed makkelijker, minder snel scheuren in je taart.Met puzzelen werkt marsepein ook prettiger, vind ik, fondant droogt sneller en dan krijg je eerder scheurtjes in je puzzel plaatje.Om je taart te bekleden is een combi ook erg lekker,
marsefond dus.

groetjes mariska