1

Onderwerp: Bekleding?

Hallo,

Ik ben van plan een chocoladebiscuit te maken en dan te vullen met in ieder geval slagroom met kersenvlaaivulling. De andere twee lagen ben ik nog niet helemaal uit. Nu vraag ik me af of jullie nog ideeen/tips/suggesties hebben voor de bekleding behalve marsepein, ganache, fondant enz. Nog tips voor de vulling?.Alvast bedankt.

Groetjes

2

Re: Bekleding?

Misschien wordt het heel erg zoet, maar je zou ook gesmolten (witte) chocolade er overheen kunnen gieten....geeft wel mooi effect. Buitenkant wit en vanbinnen donker....

3

lekkere chocolade botercreme en dan mooie toefjes er op spuiten. Wel een goeie botercreme dus een swiss of italian butter creme (googlen dus). Als vulling vind ik voor chocoladebiscuit de after eight mousse helemaal geweldig (bij de recepten te vinden op deze site), dat past ook wel bij je kersen denk ik. De volgende laag...........weet ik zo niet.
Als je die after eight mousse doet, zou je het kunnen tremperen met bailey's mint.

Oh ja, zijn allebei erg leuke ideeen! DAnkjewel dat met die witte chocolade lijkt me erg mooi idd.  Nu vraag ik me nog af of ik ipv van de botercreme ganache kan opkloppen en daarvan mooie toefjes spuiten. Of smelt dit snel, net als slagroom? Iemand enig idee??

5

Volgens mij moet dat heel goed kunnen. Zakje klopklop erdoor?

Ja, ik ga dat gewoon eens proberen!. het is trouwens de chocolate mud cake geworden, die bij de ingezonden recepten staat. hij staat nu in de oven! thnxx voor de reacties!! ;)

groetjes

7

of je kan chocolate leather gebruiken :)

in ingezonden recepten vind je dat recept, en dat vind ik zlef erg mooi over chocolade taart :)