1

Onderwerp: fondant.

Help help,ik heb mij dochter beloofd om voor haar verjaardag cakjes te maken versiert met fondant als slang en lieveheersbeestjes.
Ik ga voor het eerst fondant gebruiken.
Ik heb het gekocht bij de webshop.
Maar nu.
Het voelt hard aan.
Hoe ga ik te werk??
Moet ik het kneden?kan ik het uitrollen en hoe en bewerk ik het op de cakjes.
Ik sta open voor iedere tip.

Bedankt saskia

2

Re: fondant.

als het heel hard is , kan je het heel eventjes in de magnetron leggen, dan wordt het weer zacht, dan goed doorkneden. Voor het heel dun uitrollen kan je er eventueel wat tyose doorheen doen, dan kan je het goed uitrollen. Succes

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Pas wel op dat de fondant niet te heet wordt! De buitenkant voelt oke aan, maar de binnenkant kan heeeeeel erg heet zijn!

4

Welke rolfondant heb je? De meeste hoeven, bewaard bij kamertemperatuur, op zich niet in de magnetron. Stukje eraf halen en goed kneden

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Marianne schreef:

Welke rolfondant heb je? De meeste hoeven, bewaard bij kamertemperatuur, op zich niet in de magnetron. Stukje eraf halen en goed kneden

Hallo Marianne.

Ik heb de fondant gekocht bij de leukste taarten shop.
En het heet regallce rolfondant ik heb verschillende kleuren gekocht.

Mvg saskia

6

Die zou je toch niet hoeven magnetronnen :/
Maar het kan natuurlijk wel, even 5 of 10 seconde, langer niet hoor!
En dan kneden, en kneden en kneden tot het heel soepel is.
Tip: neem volgende keer marsepein ;)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

De regal ice fondant is heel fijn om mee te werken (vind ik persoonlijk). Het voelt inderdaad hard aan maar als je ermee aan de slag gaat wordt het vanzelf zacht. Ik zou het niet in de magnetron doen als ik jou was, lijkt me geen fijn idee. En bij het uitrollen even poedersuiker op je werkblad strooien, dan plakt het niet vast. Ook aan je roller.