1

Onderwerp: cream frosting invriezen?

Gisteren voor het eerst red velvet cakejes met cream frosting (amandelsmaak, de vanille essence was op). Erg lekker :)
Tnx voor het recept Kadohke!

Probleempje is alleen dat ik maar 12 CC heb gemaakt omdat ik ze eerst wilde uitproberen, maar niet meer de helft van het recept heb genomen voor de cream frosting. Ik heb dus nu nog heel veel cream frosting over.

Weten jullie of je de cream frosting kan invriezen en wat dan de handigste methode daarvoor is (als 1 groot geheel, in kleine delen, etc) of misschien een andere manier om het te bewaren?
Ik las hier ergens dat je het wel in de koelkast kunt bewaren, eruit halen zacht laten worden en weer opkloppen. Hoe lang kan het dan worden bewaard in de koelkast?

Nog een laatste vraagje die me nu ineens te binnen schiet, is cream frosting eigenlijk geschikt voor het afsmeren van een taart, in plaats van botercreme?

alvast bedankt voor de hulp!

groetjes, Marieke

2

Re: cream frosting invriezen?

volgens mij wel! (invriezen dan!) heb het alleen nog niet ontdooit.... :D
Staat nog eent aart in de diepvries. Qua afsmeren heb ik geen idee, zou je moeten proberen. Er zit wel melk ik (en dus vocht) maar het is opgenomen door het indikken met bloem en mengen met boter...gewoon eentje proberen of desnoods

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3 Laatst bewerkt door Knubje (29-11-2008 12:38)

Ik heb hetgene wat ik nog over had van de frosting ook ingevroren maar nog niet ontdooit. Van de week ga ik het uit de vriezer halen en  weer red velvet cc's mee maken voor sinterklaas dus dan weet ik of het gelukt is of niet om hem in te vriezen en ontdooien.
Ik hou jullie hierover op de hoogte ;)

Groetjes Angelique

even een update,

cupcakes met een mooie toef cream frosting netjes naast elkaar op een  bordje ingevroren, daarna bij elkaar in een zak gedaan. Naast elkaar weer laten ontdooien en ze waren nog steeds erg lekker :) :). Om mijn eigen vraag dus te beantwoorden, invriezen gaat prima!

Nog een lading ingevroren (in zo'n witte chinees bak), laten ontdooien en geprobeerd om een taart af te smeren (de botercreme vind ik niet zo lekker) en dat ging ook heel goed (met MMF geprobeerd), taart ging niet zweten.
Voortaan dus cream frosting met smaakjes voor mij om taarten af te smeren :)

5

verliefdmeiske schreef:

even een update,

cupcakes met een mooie toef cream frosting netjes naast elkaar op een  bordje ingevroren, daarna bij elkaar in een zak gedaan. Naast elkaar weer laten ontdooien en ze waren nog steeds erg lekker :) :). Om mijn eigen vraag dus te beantwoorden, invriezen gaat prima!

Nog een lading ingevroren (in zo'n witte chinees bak), laten ontdooien en geprobeerd om een taart af te smeren (de botercreme vind ik niet zo lekker) en dat ging ook heel goed (met MMF geprobeerd), taart ging niet zweten.

Je bent geweldig!! Ik ben ook een echte frosting-freak!! Heerlijk. Vandaag weer op cupcakes gespoten, mmmmmmmm....

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

6

Hoi Kadohke zou ik dat receptje ook mogen hebben a.u.b.  met dank al bij voorbaat!!
Geroetjes Nicole

Kadohke schreef:
verliefdmeiske schreef:

even een update,

Je bent geweldig!! Ik ben ook een echte frosting-freak!! Heerlijk. Vandaag weer op cupcakes gespoten, mmmmmmmm....

Vele en lieve groetjes Nicole

7

nog een vraagje hierover.

mag je die frosting (heb ik net uit diepvries gehaald)

dus op een cake spuiten, en dan weer invriezen, (dus eigenlijk

invriezen- ontdooien en verwerken op cc - invriezen en dan eind vd week dus weer ontdooien om op te eten

8

Marjolein75 schreef:

nog een vraagje hierover.

mag je die frosting (heb ik net uit diepvries gehaald)

dus op een cake spuiten, en dan weer invriezen, (dus eigenlijk

invriezen- ontdooien en verwerken op cc - invriezen en dan eind vd week dus weer ontdooien om op te eten

Voor eigen gebruik? Je kan het altijd proberen.
Maar er zit cream cheese in, en dat is heel bacterie-gevoelig. Er wordt altijd gezegd dat je niks 2 keer mag invriezen en ontdooien. In dit geval ga je het ook helemaal niet verwarmen.
Persoonlijk zou ik het niet riskeren.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

het is die vanilla frosting (van de red velvet cupcakes)

het is voor eigen gebruik, en er zit dus boter

in, dan dus maar niet doen,

gewoon nieuwe maken dus