1

Onderwerp: mascarpone

Hey hallo,

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen. Ik lees dat men de taart veelal afsmeert met botercreme, kan dit ook met mascarpone?

Ik maak een blandataart van 20 cm en wil deze vullen met een frambozenbavarois en de 2e laag met een mascarpone+ frambozenjam vulling.

De persoon waarvoor deze taart bestemd is, houdt niet van botercreme.
Voor de afwerking gebruik ik rode marsepein. kan ik dit geheel straks invriezen?

alvast bedankt voor de evt reacties!!

Groeten Karen

2

Re: mascarpone

Volgens mij moet dat kunnen...lijkt toch op botercreme....
Ik heb erzelf nog nooit over gedacht om dat te doen....
Moet ik toch ook maar eens gaan probren ;)

Succes Marlies.

Volgens mij gaat dat niet lukken hoor, dan gaat je marsepein smelten.  Het gaat ook niet met slagroom dus lukt het volgens mij ook niet met Mascarpone, omdat er teveel vocht inzit.

4

Lieveheersbeestje schreef:

Volgens mij gaat dat niet lukken hoor, dan gaat je marsepein smelten.  Het gaat ook niet met slagroom dus lukt het volgens mij ook niet met Mascarpone, omdat er teveel vocht inzit.

Daar had ik nog niet benagedacht met dat vocht....
Nee dan zou ik het toch maar niet doen....
Zou jammer zijn van je mooie taart....

Groetjes Marlies.

5

Ik heb het een keer geprobeerd met fondant, en het was geen succes...fondant werd h

6

Mascarpone is echt niet geschikt om af te smeren. Het afsmeren doe je ook niet met een laag van een 1cm dik toch? Dus dat beetje bc wat je moet gebruiken kan volgens mij niet een probleem zijn ;)

7

Ik heb laatst op een workshop van de suikertante geleerd met gezeefde abrikozenjam af te smeren, misschien een idee?

Als ieder mens een ander mens gelukkig zou maken, was de gehele wereld gelukkig
groetjes saskia