1

Onderwerp: Hoe maak je de zijkant van 2 kleuren?

Zoiets als deze bovenste taart van de stapel vind ik erg mooi, http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38708
maar rol je dan eerst roze uit, en plak je die op de taart, en dan de witte erover, en die na het uitrollen dan afsnijden?
Of moet je het op tafel al tot een lap van 2 kleuren krijgen, maar dan lijkt het me weer moeilijk om hem precies in het midden op de taart te krijgen.
Hoe moet dit?

2

Re: Hoe maak je de zijkant van 2 kleuren?

Ik kijk ook mee. Volgens mij eerst roze, dan wit erover. Trouwens erg mooie taart die je als voorbeeld heb. Hoewel als ik ernaar kijk lijkt het alsof de fondant aansluit, dus niet laag op laag. Ben benieuwd.

Hier is ergens een howto van, even zoeken...

Ah gevonden, hier staat de howto bij

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=24040

Groetjes Renske

4

Jawel, die had ik ook gevonden.
Maar mijn vraag was, hoe krijg ik aan de zijkant van de taart zo mooi 2 kleuren?

5

Ik heb het antwoord net van de maakster gekregen:

De bovenste taart is in roze bekleed. Omdat ik meerdere lagen nodig had voor de flapjes heb ik een extra roze stukje voor het middenstuk op de taart gelegd (met bakpapier), toen de hele roze lap erover heen en van wit nog een lapje. Dit weer afgewerkt met een zwart biesje uit de sugargun.

6

In dit topic wordt het ook nog eens uitgebreid beschreven:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 40&p=2

7

Het is inderdaad eerst de taart met roze bekleden (of alleen de zijkantlaag, dus als een strook om de taart rollen, net zoals een lage rand, maar dan de hoogte van de hele taart) en dan een wit lapje erboven op. Doordat je de randjes waar het elkaar overlapt "afzet" met een kleurtje, lijkt het alsof het 1 geheel is. Het kan voordeliger zijn (verbruik  materialen, smaak) om dus alleen de rand roze te maken, dan heb je bovenop maar 1 laag marsepein of fondant.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Inge schreef:

Het is inderdaad eerst de taart met roze bekleden (of alleen de zijkantlaag, dus als een strook om de taart rollen, net zoals een lage rand, maar dan de hoogte van de hele taart) en dan een wit lapje erboven op. Doordat je de randjes waar het elkaar overlapt "afzet" met een kleurtje, lijkt het alsof het 1 geheel is. Het kan voordeliger zijn (verbruik  materialen, smaak) om dus alleen de rand roze te maken, dan heb je bovenop maar 1 laag marsepein of fondant.

Succes! Groetjes, Inge

H

witje75 schreef:

Jawel, die had ik ook gevonden.
Maar mijn vraag was, hoe krijg ik aan de zijkant van de taart zo mooi 2 kleuren?

Ah sorry begreep je vraag verkeerd.

Groetjes Renske

10 Laatst bewerkt door Jol321 (28-11-2008 19:33)

Heb nu pas in de gaten dat het om mijn taart ging. Grappig! Inderdaad, de vraag in mijn topic kwam wel aan!
Ik heb het hier met meerdere lagen gedaan, omdat ik dat toch nodig had voor de flappen. Als je geen flappen bovenop maakt, dan zou ik kiezen voor de uitleg van Inge, want ik vind het zelf niet zo lekker als er over het hele stuk zo'n dikke laag marsepein (of fondant) ligt. Overigens kon ik het witte wel dun uitrollen (net zoals het roze stukje onder het mannetje).

Groet, Jolanda

11

het kan dus ook net andersom, dus met wit bekleden en dan een golvende roze rand aan de onderkant en afwerken met een lijntje naar keuze.