1

Onderwerp: boetseren en tylose/tragant

Al knedende met pinguins en beertjes, kwam ik er achter dat fondant zonder tyolose/tragant inderdaad inzakt (hadden jullie al gezegd ergens :P). Voor de pinguins is dat niet zo erg, die lijken nou een beetje op de Stamgasten-pinguins dus dat scoort wel, en de beertjes zijn al op, dus daar is het ook geen probleem voor.

Máár: nu moeten er voor 7 januari Animal Crossing figuurtjes gemaakt worden en voor 14 januari gerbils. Die wil ik (en mijn zusje, maar dat weet ze nog niet :+) ruim op tijd maken, maar ze moeten nog wel eetbaar zijn.

Als ik tylose gebruik, zakken ze vast niet in. Maar breek je je tanden er dan niet op? Iemand met boetseer ervaring die me hier wwat over kan vertellen??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: boetseren en tylose/tragant

Hoi Marianne,

Met tylose er door wordt de fondant alleen steviger, maar niet knalhard. Wat ook geod helpt is een pepsil (zoutstokje) in het lijfje (of armpjes, etc.) "verstoppen" onder de fondant voor stevigheid.

Verder kun je ook de mexican paste uit het receptenforum heel goed als basis gebruiken. (Die is nl. heel makkelijk om te maken.) Deze wordt wel behoorlijk hard. Het is trouwens wel een stuk minder lekker dan de fondant.

Groetjes Evelien

3

Oei Marianne, nu moet ik rap even in mijn potjes gaan kijken hoe het met de sneeuwmannen en pinguins gesteld is..

4 Laatst bewerkt door michelle (29-12-2006 21:32)

Ik kan niet wachten om je AC taart te zien...wij zijn hier acww verslaafd !!!
Heb je al een idee??? Ik heb vorig jaar een plaat laten afdrukken op auwel (hoe schrijf je dat?) van ACWW voor de taart van mijn dochter.

5

Nou, vanavond heb ik het ontwerp gemaakt: de taart zelf wordt in winteruitvoering, er komt een huisje op, een poppetje, Aurora en Snake. Oh, en wat boompjes...
Ik ben zelf ook

6

Leuk !!! Aurora is leuk. Ik laat hem maar niet aan mijn dochter zien als hij in de show off komt, die wil zeker en vast dan ook zo een taart met K.K. en Goldie...
Ga je ook fruitjes in de boompjes hangen? LEUK !!! Echt kan niet wachten om hem te zien !!!

7

Ik geloof niet dat ik enig idee hebt wie die figuren allemaal zijn. ;) :o
Maar weet wel dat de figuurtjes die ik maak vrij hard worden. Als je er echter in bijt, merk je al vrij snel dat het harde vrij oppervlakkig is, Dus onder het harde laagje is het zachter. Ik beet pas als test even in een tylose stokje om te proeven en daty was hard maar smolt toch gewoon weg in de mond hoor. Die stokjes maak ik door heel veel tylose door een stukje fondant te doen en er rolletjes van maken. Deze goed drogen en je hebt een perfecte versteviging om in je popjes te steken. :)
Succes.

8

Haha Wendy, da's ook niet zo gek hoor ;) Het gaat om karaktertjes van een GameCube en Nintendo DS spel, dat moet je maar net weten ;)
Ik was eigenlijk van plan het idee van Evelien, met de pepsils, te gebruiken, maar loop al wel even met jouw idee (stokjes van fondant) in mijn hoofd; heb ik ooit ergens eens gelezen in een boek. Maar als ik dit weekend wil gaan kneden ben ik daar zeker te laat voor :S

Was trouwens eerst van plan om het huisje op de manier van jouw kersthuisjes te maken, maar vannacht bedacht ik me dat een stuk stevige cake bekleden misschien toch makkelijker was ;) En de boompjes wil ik nu in plaats van van pure fondant maken van het onderste deel van een ijshoorntje, bekleed met fondant. En Michelle, over dat fruit zat ik nog te denken, maar ik denk het wel (zeker nu jij het ook nog noemt ;) )

Oooo, het ziet er in mijn hoofd zoooo mooi uit :+ :P

9

Wendy, Het is een spel van nintendo...
http://www.animal-crossing.com/wildworld/ je bent een poppetje in een dorpje en je moet in principe een leven opbouwen maar door wifi kun je dus ook op visite bij mensen die het spel hebben aan de andere kant van de wereld, en spullen ruilen etc. het loopt zeg maar synchroon met het echte leven, zoals nu ligt er overal sneeuw. Echt leuk spel... Sorry, Marianne :o