1

Onderwerp: Hoeveel marsepein nodig?

Hoi dames,

Vandaag heb ik mijn bestelling binnen gekregen!! Ben er zoooo blij mee, maar hoeveel marsepein heb ik nodig voor een ronde vorm van 22 cm? Er staat bij de tabellen ong. 550 gr maar dit lijkt me zo veel?? Ik ga de taart maken voor de 3e verjaardag van mijn dochter zaterdag, kan ik woensdag of donderdag het marsepein alvast kleuren en dan luchtdicht verpakken?? En dan de taart vrijdag bekleden of kan dit eventueel ook al donderdag? Het wordt mijn allereerste taart vandaar de vele vragen. Heb al veel kunnen opsteken hier op de site maar sommige dingen zijn me nog een beetje vreemd haha.

Alvast bedankt!

Groetjes Rebecca

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Hoeveel marsepein nodig?

Je moet even kijken bij 'tabellen' hier links op je scherm. daar staat voor een aantal maten hoeveel je nodig hebt.

Mijn website: Presentaart

3

Oh sorry, zie dat je nog veel meer vragen hebt.

Kleuren en goed verpakken kan zelfs langer vantevoren, alleen goed schoon werken (handen wassen enzo), dan is het gekleurd ook lang houdbaar.

voor zaterdag doe ik meestal donderdag bakken, vrijdag vullen en bekleden en dan zaterdag eten. Maar donderdag kan in principe wel. Ik doe het voor opdrachten niet omdat ze het dan niet zo lang meer kunnen bewaren, maar voor jezelf kan het prima!

Mijn website: Presentaart

Hoi Mascha,

Bedankt voor je antwoord! Ik ga hem donderdag bakken, vrijdag vullen en bekleden en dan hopelijk zaterdag opeten=D. Als ie lukt tenminste!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

Ik heb laatst een taart van 24 cm gemaakt en had 270 gram marsepein uitgerold. Na het bedenken van de taart en het wegsnijden van overtollig marsepein had ik nog 60 gram over. Ik had dus maar 210 gram nodig, maar ik rol wel erg dun hoor, door alle versiering krijgt iedereen toch wel genoeg marsepein binnen.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

6 Laatst bewerkt door Lientje (05-12-2008 17:51)

caroline1979 schreef:

Ik heb laatst een taart van 24 cm gemaakt en had 270 gram marsepein uitgerold. Na het bedenken van de taart en het wegsnijden van overtollig marsepein had ik nog 60 gram over. Ik had dus maar 210 gram nodig, maar ik rol wel erg dun hoor, door alle versiering krijgt iedereen toch wel genoeg marsepein binnen.

En was je taart toen helemaal strak? Zou mij niet lukken met zo weinig marsepein hoor. :)

Ik had 'm superstrak afgesmeerd en gewoon me veel precisie en geduld overhevelen naar je taart. Dit is 'm geworden:

http://creatiefhuis.files.wordpress.com/2008/11/20081115_01.jpg

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

8

Ik gebruik ook altijd veel minder dan aangegeven word hoor.. Zo een dikke laag vind ik niet te eten..

9

nou ja... laat ik dat nou net een praaaaaaaaachtige taart vinden uit de parade!!!! De kleuren vind ik super!!