1

Onderwerp: Hoe lang van tevoren?

Volgende week is het zover: ik heb van alles besteld voor het maken van mij 1e taart. Maar hoe lang van te voren kan ik hem klaar maken?? Mijn dochter is dus volgende week zaterdag jarig, kan ik hem dan donderdag of vrijdag al maken? En hoe kan ik hem het beste bewaren?

Ik wil de taart vullen met bbr en ik denk bokkenpootjes vulling. Kan ik het biscuit (maak ik van Moscovich beslag) enkele dagen van tevoren maken en vullen en invriezen of wil dit niet. Dan kan ik hem eventueel zaterdag bekleden of kan dit ook al vantevoren??

Hoop vragen weer en ik hoop dat het een beetje duidelijk is haha. Maar zoals ik al zei ik moet nog beginnen. Oh ja nog een vraagje: weet iemend hoeveel bedla je moet maken voor een ronde vorm van 20 cm?? Gaat ook weer om Moscovich beslag. Ik kan het niet terug vinden in de tabellen.

Groetjes Rebecca

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2 Laatst bewerkt door birgitta (21-11-2008 10:29)

Re: Hoe lang van tevoren?

Je kunt het biscuit maken en vullen en dan in de diepvriezer doen.

Ik doe dat ook altijd, en dat gaat prima :)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36950

3

Als je het recept van Moscovisch gebak gebruikt zou ik deze hoeveelheden aanpassen op 4 eieren en je bakvorm voor de zekerheid verhogen met bakpapier. Dan krijg je een mooie hoge vorm. Gebruik je mix dan zou ik voor 4 eieren gaan met de aangepaste hoeveelheid mix. (ook hier weer die rand voor de zekerheid ;))
Je kan die ip van het weekend bakken en vullen en invriezen. Donderdagavond in de koelkast zetten, vrijdag middag bekleden en zaterdag heerlijk opsmullen. Voor tips over het invriezen even de zoekfunctie gebruiken en dan aan de slag! :) Succes! Oh ja, niet vergeten foto's te maken van je eerste taart!

4

En bekleden, decoreren dus. En zo de vriezer. Doe ik de laatste tijd, gaat geweldig. Alleen heb ik geen plaats meer voor eten in mijn vriezer. Het is nu mijn taartenvriezer.

Oh jullie zijn super met de antwoorden. Hier kan ik zeker wat mee. Ik maak het biscuit idd volgens het recept hier op de site en niet met mix. Hoop dat ik de bestelling maandag of dinsdag in huis heb dan kan ik aan de slag! Als ik het biscuit nou donderdag maak moet ik hem dan ook al afsmeren met botercreme of kan ik dit beter vlak voor het bekleden en decoreren doen?

Groetjes!

Oh ja. ik zal er zeker een foto van plaatsen, als hij tenminste lukt haha

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

6

Bakken, af laten koelen. Evt. 30 min in vriezer, kruimeld dan minder. Vullen, bekleden, decoreren. Mooie foto maken. In doos zetten, plastic eromheen, invriezen. De avond voor je het nodig hebt uit vriezer halen, uit doos en plastic halen en open in de koelkast laten ontdooien. De volgende dag is het net zo mooi en lekker als de dag dat het gemaakt is.