1

Onderwerp: Trouw cupcakes; advies/suggesties welkom

Hallo,
Ik ben Irene, 24 en nog niet lang op dit forum. Reden waarom ik lid ben geworden is dat ik natuurlijk dol ben op bakken maar vooral omdat ik in juni ga trouwen en mijn eigen bruidscupcakes ga maken. Ga nu druk aan het experimenteren met verschillende recepten voor cc's en frostings/fondants etc. 
Ik ga op Vlieland trouwen dus ik wil alles van te voren maken en dan daar in elkaar zetten.
Ik zit alleen met de volgende puntjes:
- Hoelang kan je cc's in de vriezer bewaren?
- Kan je cc's ook gevuld in de vriezer bewaren? En zo ja, welke vullingen zijn hiervoor geschikt?
- Als de cc's ontdooien hoelang zijn ze dan nog lekker? Als ik ze van Hilversum naar Vlieland vervoer zijn ze denk ik al ontdooid maar dan duurt het nog 3 dagen voor ze gegeten worden? Hoe kan ik ze dan het best bewaren als ze nog niet gedecoreerd zijn?
- Kan je fondant van te voren rollen en uitsteken en dan in bakken meenemen? Gaan ze dan niet aan elkaar plakken?
- Hoe lang van te voren kan je ze decoreren met fondant?
- Het is juni dus ze moeten wel een beetje tegen warmte kunnen (hopelijk), welke frostings/icings/fondanten zijn dan het best geschikt? Ze worden waarschijnlijk de vrijdag gedecoreerd.
- Waar kan je goedkoop muffin pannen kopen?

Dat zijn dus een aantal dingen waar ik me mee bezig hou! Heb gelukkig nog tijd
genoeg om overal mee te experimenteren!
Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Trouw cupcakes; advies/suggesties welkom

Ik ben zelf nog een beginner, ik kan alleen antwoord geven op de laatste vraag:

ik heb van de week een muffinpan (12 muffins) bij Xenos gekocht voor 3,99.

Groetjes, Elly

3

Re: Trouw cupcakes; advies/suggesties welkom

irene84 schreef:

- Kan je fondant van te voren rollen en uitsteken en dan in bakken meenemen? Gaan ze dan niet aan elkaar plakken?
.....

Bakpapiertjes ertussen en stapelen.
Dus bijv; 1 ser uitsteken; klein bakpapiertje ertussen, volgende ster, bakpapier... etc

de rest; g

Groetjes Marjolein