1

Onderwerp: wat ga ik kiezen...

Ik ben net jarig geweest en wil dus weer wat leuke dingetjes kopen in de webshop. Ben pas net begonnen, dus heb ook wat basis dingen nodig als uitstekertjes en kleurstoffen enzo (heb nu voorgekleurde marsepein gekocht, maar zelf kleuren lijkt me ook wel makkelijk). Nu zit ik te twijfelen of ik voor de Sugercraft Gun zal gaan of voor een Icing set met spuitmondjes enzo.
Waar zal ik meer aan hebben? of welke zal ik eerst aanschaffen?:think:

Zelf denk ik dat je met icing meer kan varieren, of onderschat ik nu de mogelijkheden van de SugarGun?

Ik ben benieuwd naar jullie tips en adviezen.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

2

Re: wat ga ik kiezen...

Wil je met icing aan de slag of wil je met fondant aan de slag?
Dat is eingelijk de cruciale vraag ;)
Als je denkt dat je elke keer als je een taart maakt met icing(botercreme) gaat werken, dan kun je natuurlijk beter voor de spuitmondjes gaan.
Met een sugargun maak je lintjes, krullen, gras, sliertjes, strikjes,
rolletjes, haar, etc.
Tja maak ik het je nu makkelijker?

pfff, heb nu mijn 4 taarten volledig van marsepein gemaakt. Het gaat me vooral om de decoratiemogelijkheden. Wat als ik bijvoorbeeld een puzzelplaatje wil omlijnen? gewoon een sliert van marsepein uit de sugergun, of zelf spuiten met royal icing. Ik vind het zo moeilijk.
Als ik de kleurstoffen heb aangeschaft kan ik natuurlijk ook al lijntjes schilderen, dat scheelt. Nou ik weet het echt nog niet. Ik ga eerst maar heel veel taarten bekijken en hopelijk weet ik dan beter wat ik wil.
Adviezen blijven welkom natuurlijk.

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

4

Ik zou de sugargun kopen en een paar losse spuitmondjes. Ben je helemaal klaar.
Een puzzelplaatje omlijnen met zelf gespoten icing zou ik pas doen als je echt heel goed kan spuiten. Anders ziet het er niet echt mooi uit.
Met de sugargun kun je ook heel veel.
Als je een paar losse spuitmondjes koopt (dropflower, blaadje, sterretje, glad) dan is dat een prima start-set. En zo kost het niet erg veel en kun je het misschien gewoon allebei kopen.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep